Olje bytte m.m. på RS2 - Type og mengder?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en Audi RS2 som har fått en del nye slitedeler og oppgraderinger.

Holder nå på og skru rukkelet sammen igjen og må da til med ny motorolje, kjølevæske, bremsevæske, hydraulikkvæske og vil også bytte giroljen.

Sliter litt med å finne mengdene som skal til, og lurer også på hvilken type jeg skal bruke av de forskjellige? Setter pris på om noen vet eller har noen gode anbefalinger : )

Mvh,

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorolje med filterbytte: 4.5 liter

Girkasse olje: 2.85 liter (SAE 75W90 synt)

Kjølesystemet: 8.5 liter

Bremsevæske: 1.0 liter (DOT4)

Servovæske: 0.85 liter (VW G 002 000)

Diffen: 1.7 liter (SAE 90W)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp orginal servo olje på VAG, det er det eneste som funker på disse bilene(VW G 002 000).

Motor olje ville jeg kjøpt Castrol TWS 10-60 olja, knallbra olje som anbefales av de fleste. Når det gjelder girolje på kasse og diff, ja hvorfor ikke bare handle Castrol her også, Castrol TAF-X 75W/90.

Når det gjelder resterende så kan du jo også handle bremsevske og kjøleveske av castrol : ja :

Oljemengder har Kenneth funnet i autohidden sikkert så da har du jo det meste.

Ta deg en tur på mekonomen på Åsen senteret så finner du det du skal ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk også originalt eller tilsvarende (Mann, Mahle, Knecht) oljefilter til motoren, det er og blir det beste..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert! Tusen takk for hjelpen gutter! Da er det bare to ting jeg gruer meg til: se om jeg finner alle skruene og om jeg finner ut hvor de skal : )

Må jo få gang på kjerra til hovedtreffet, så her gjelder det å henge i ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.