Høydekast? Kan det være gearboks?

Anbefalte innlegg

Har fått en merkelig risting i passaten.

Det kjennes ut som jeg har mye høydekast i felgene, men det er dessverre ikke det som er feil.

Har prøvd med 3 forskjellige felg/dekk sett, og alle oppfører seg likt.

Etter at problemet oppsto så har jeg byttet deler for å prøve å få bort feilen, men til ingen nytte : bh :

Deler som er byttet: alle hjullager,bremsskiver/klosser, opphengskuler, fjærbeinslager, ytre styreledd og alle foringer som har sett slitne ut, samt tatt 4-hjulskontroll.

Spørsmålet jeg sitter igjenn med er om det kan være slakke i aksling eller i gearkasse som gjør at jeg får kast i bilen?

Om jeg jekker opp bilen på en side, og tar tak i dekket og prøverå vri det frem og tilbake, hvor mye slakke kan jeg forvente å kjenne da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drivverk slark ca 1/4 omdreining, avhengig av kasse.

Kan vere kast i ene drivakslingen.

Stiger vibrasjonen med fart?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, det er såpass mye ja. Har heldigvis ikke så mye slark.

Det rare er at vibrasjonen merkes mindre om hastigheten øker.

Jeg merker godt at bilen vibrerer/gynger allerede i 20km/t, men når jeg øker hastigheten så blir bilen roligere og man merker kun en hurtig vibrasjon i chassiet.

Vibrasjonene er likedan selv om jeg trør inn clutch eller bremser..

Alle forslag mottas med dtor takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har felgene senter som passer mot nav? Ikke for stort senter som ikke sentrerer felgen mot nav?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært hos dekkforhandler og fått satt på nye senterringer,og de er tighte så felgen skal vel være i senter. Samt at jeg har prøvd med to forskjellige orginale felgsett.

Det merkelige er at det kjennes best i fra 10-60 km/t. Da "duver" bilen på en måte, men når jeg har større fart så merkes det bare en liten vibrasjon i hele bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.