Hele hovedlykter til A4 B5

Anbefalte innlegg

Har tenkt på å anskaffe meg nye lykter med klart glass og vurderer å kjøpe helt istedet for todelte. Stemmer det at jeg må begynne å kappe vekk litt stål bak blinklykten får å få plass til hele lykter? Burde jeg heller gå for todelte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer at du må kappe litt bak lyktene ja, skaff deg todelte facelift lykter, blir penere, og blir seende bedre ut på bilen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Øhhhh, de hele facelift lyktene er jo mye finere enn todelte lykter med klarglass.

Gå for 99b faceliftlykter og kapp vekk det lille som må kappes vekk på skjermen. Det er ikke noe problem i det hele tatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finere med hel ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kapper bort den lille "flippen" bak de gammle lyktene , lett som bare det.

Hele lykter er klart de fineste. : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

låner denne tråden litt jeg da jeg får nye hele angeleyes lykter i uka som kommer...

Hvordan skrur jeg ut lykta og blinklyset som sitter der (gamle 2-delte typen) ?

Kom så langt at jeg skrudde ut de 2 på toppen, men der stoppa det.. skjønte ikke noe mer jeg da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har folk brukt for å kappe vekk den biten? Hvordan er det med lakk der jeg kapper? Hvor får jeg tak i hele lykter? Møller? Noen som har peiling på pris?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva har folk brukt for å kappe vekk den biten? Hvordan er det med lakk der jeg kapper? Hvor får jeg tak i hele lykter? Møller? Noen som har peiling på pris?

vinkelsliper? du må nokk ha på litt lakk dær du har kappet ja,

ellers kommer rusten sigende :(

Får vell tak i lyktene hos møller ja men, dem er sikkert billigere et annet sted...

Sikkert noen hær inne som vet hvor dem er billig hen... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte en liten trykkluftsag (funka veldig bra), eller du kan bruke dremmel med kappskive. Smurte på syrefast grunning på "såret" og lakk over det igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet pris på litt diverse steder siden jeg er desperat etter å få tak i noen facelift lamper nå.. :)

Møller: 2500 kr pr. stk.

NBS: 100 kr i vwaudi-rabatt = 2400 kr pr. stk. JOHO! : rolleyes

Vwcarconsult: For de som vil ha angeleyes 3490 (begge) kr + 250 i frakt. Levering i slutten av mai.

Quattroco: På "ferie" til mandag 25/4.

Autospar: Kunne ikke skaffe hele lykter.

Mekonomen: 4000 kr (begge) gjennom veng. Tomt på lager.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta deg en tur innom flexen, så er det ordnet på null komma svisj!!! hehe.. hele lykter er et must.. ble bra med 18" felgene foresten!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilomsetningen i Arendal skaffer Valeo faceliftlykter til A4 til god pris, 1250,- pr stk. Kjempeservice og rask levering. Motor til el høydejustering, kontakt med stikk til el tilkobling kommer i tillegg.

Quattroco prøvde jeg først, men med dårlig resultat, prøv Bilomsteningen!

Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilomsetningen i Arendal skaffer Valeo faceliftlykter til A4 til god pris, 1250,- pr stk. Kjempeservice og rask levering. Motor til el høydejustering, kontakt med stikk til el tilkobling kommer i tillegg.

Quattroco prøvde jeg først, men med dårlig resultat, prøv Bilomsteningen!

Tore

Har du et nummer dit??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter på jobb, så jeg har ikke nummer for hånd, prøv google så bør du finne dem

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har bilder av a4 med hele lykter og a4 med to delt? hadde vært greit å se hvor stor forskjell det var...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis en skal kjøpe orginale facelift lykter passer da lyktene til alle modellene på A4 med 1 generasjons lykter? Eller er det opp til en hvis modell?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De passer på alle B5 (95-01). Men på de før 99b må som sagt skjermen tilpasses og kontaktene byttes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man tak i lykter med klart glass som man ikke trenger å bytte kontaktene på? til en 95mod..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får man tak i lykter med klart glass som man ikke trenger å bytte kontaktene på? til en 95mod..

Hvis du kjøper de klare (xenon)lyktene fra S4 98 modell (pre facelift - disse har delte hovedlys), så kanskje du slipper å gjøre noe med kablingen (uten at jeg vet det 100%). Tror det er noen i klubben som har slike lys, kanskje de kan bekrefte det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært i kontakt med arendal bilomsetning i uka her nå.. De kan skaffe valeo med el.justering å sånn til 1650 pr lykt.. Det er billig med tanke på at møller skulle ha nesten 1000 kroner mere pr lykt.. : ja : Og det er akkurat samme... : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

låner denne tråden litt jeg da jeg får nye hele angeleyes lykter i uka som kommer...

Hvordan skrur jeg ut lykta og blinklyset som sitter der (gamle 2-delte typen) ?

Kom så langt at jeg skrudde ut de 2 på toppen, men der stoppa det.. skjønte ikke noe mer jeg da...

Hvis du ikke har fått de av enda. Nå er det et halvt år siden og vel så det jeg bytta lykter men jeg syns å huske at man 'klipser' av blinklysene (klemmer inn en låsetapp og drar blinklyser forover). Da dukker det opp en skrue eller to til på innsiden for frontlykta. Når den/disse er løsnet så vipper du lykta ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kjøper de klare (xenon)lyktene fra S4 98 modell (pre facelift - disse har delte hovedlys), så kanskje du slipper å gjøre noe med kablingen (uten at jeg vet det 100%). Tror det er noen i klubben som har slike lys, kanskje de kan bekrefte det.

Kontaktene må byttes (for høydejusteringen) ja. Ene er rektangulær og den andre er oval på ene side. Husker ikke hvilken som var hva.

http://jeje.je/audi.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så fant man det endelig looken man er ute etter. Bilen som er avbildet her har de lyktene jeg er ute etter:

1563000_0442-med.jpg

Men så ser jeg at lyktene jeg tenkte å kjøpe har striper i glasset:

a41.jpg

Er det forskjellige typer ute å går? Begge disse er oppgitt å komme fra Valeo. Jeg er i tilfelle ute etter de med klare glass, ikke klare glass med striper (hvis det er å oppdrive).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.