TT 8N med bakbremser som henger - hvilke grep bør gjøres?

Anbefalte innlegg

sliter med at bremsene henger litt bak på min 99 TT. ikke snakk om mye, men man merker såvidt varmgang på navet.

Bremsene har i aller høyeste grad sett sine bedre dager så de skal byttes, men hvilke grep gjøres i tillegg for å unngå "henging"?

har dette noe med håndbrekkwire og moroa der å gjøre? noe som kan smøres opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svært ofte er det glideboltene på kaliperne som er rustet fast. Du kan prøve å løsne de og se om du får de til å slippe. Bortsett fra at kaliper er laget av aluminium, er det likt som på eldre biler som du kjenner til fra før. :)

En annen ting kan være at klossene sitter fast i rust, slik at de ikke sklir frem og tilbake som de skal. Da må du ta de løs/av og slipe litt på flatene der klossene er montert. Legg på litt kobberpasta.

Noen ganger er kaliper rett og slett ødelagt. Da er det greiest å kjøpe ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stempelet må skrus og presses inn. Tipper den du linker til fungerer. Selv bruker jeg en fra Mekonomen som er temmelig lik, men på den kan man endre litt på diameteren på "pinnene" som settes i stempelet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

genialt! takk for hjelpen, avgjørende for en hobbymekaniker som meg med mer enn 2 tommeltotter :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.