#1 Skrevet Juni 8, 2012 Etter å ha byttet motor i passaten min, fikk jeg ikke clutchen til å"fri" i det hele tatt. Jeg har hatt nede kassa 4 eller 5 ganger etter dette pga det jeg trodde var problemer relatert til sac clutchen. På siste forsøket kjøpte jeg ny sachs pakke med svinghjul, lamellskive, trykkplate å utløserlager. Etter å ha luftet nøye, så fikk jeg ikke clutcen til å fri 100 prosent, men det var mulig å få bilen i gir uten å vrake synkroniseringa. Jeg har nå brukt bilen i 3 dager uten problemer før nå. Jeg får muligens fridd clutchen halvveis, men ikke mere. Prøvde også å lufte på nytt. Fremdeles like vrang clutch. Noen som har erfaring med dette??? Hilsen fortvilet passat eier! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 8, 2012 Har du brukt oppspennings verktøyet som skal brukes på clutchen når man monterer den? Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 8, 2012 ja kjøpte sac verktøy på biltema til 4k. prøvde dette 3 ganger på den brukte clutchen å på siste forsøk fikk jeg den såvidt til å fri i det hele tatt. Kjøpte så helt ny sachs clutch med svinghjul, trykkplate å utløserlager. dette fungerte ok i 3 dager, og nå får jeg såvidt fridd clutchen i det hele tatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 8, 2012 å.. det var merkelig.. hjelper ikke å lufte systemet på nytt heller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 8, 2012 har også kjøpt trykklufter for å lufte ordentlig på 2 bar. begynner å bli desperat, så tips å tricks hjelper. Har skrudd tonnevis med bil før, å aldri plagdes med noe annet enn denne clutchen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 8, 2012 Prøv å løsne slave cyl og trykk pinn inn/ut mens du lufter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...