Anbefalte innlegg

Etter å ha byttet motor i passaten min, fikk jeg ikke clutchen til å"fri" i det hele tatt.

Jeg har hatt nede kassa 4 eller 5 ganger etter dette pga det jeg trodde var problemer relatert

til sac clutchen. På siste forsøket kjøpte jeg ny sachs pakke med svinghjul, lamellskive, trykkplate

å utløserlager. Etter å ha luftet nøye, så fikk jeg ikke clutcen til å fri 100 prosent, men det var mulig

å få bilen i gir uten å vrake synkroniseringa.

Jeg har nå brukt bilen i 3 dager uten problemer før nå.

Jeg får muligens fridd clutchen halvveis, men ikke mere.

Prøvde også å lufte på nytt. Fremdeles like vrang clutch.

Noen som har erfaring med dette???

Hilsen fortvilet passat eier!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du brukt oppspennings verktøyet som skal brukes på clutchen når man monterer den?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja kjøpte sac verktøy på biltema til 4k. prøvde dette 3 ganger på den brukte clutchen å på siste forsøk fikk jeg den såvidt til å fri i det hele tatt.

Kjøpte så helt ny sachs clutch med svinghjul, trykkplate å utløserlager. dette fungerte ok i 3 dager, og nå får jeg såvidt fridd clutchen i det hele tatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

å.. det var merkelig.. hjelper ikke å lufte systemet på nytt heller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har også kjøpt trykklufter for å lufte ordentlig på 2 bar. begynner å bli desperat, så tips å tricks hjelper. Har skrudd tonnevis med bil før, å aldri plagdes med noe annet enn denne clutchen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å løsne slave cyl og trykk pinn inn/ut mens du lufter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.