Noen her til lands som reparerer instrumenter til Audi TT? Evt konkrete tips ellers?

Anbefalte innlegg

etter litt søking rundt ser det ut til at UK. har en del spesialister på rep. av instrument, men er det noen her til lands eller for eksempel i Sverige som gjør jobben?

Blir ikke helt klok på dette med koding av nøkler - må det gjøres uansett ved rep.? må det gjøres om man bytter hele instrumentet med et fra for eksempel en huggebil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk en rask tilbakemelding fra OBD Tuning Karlstad. de antok 2 defekte motorer (temp og drivstoff) og pixelfeil.

ca 4000,- SEK og jobben gjøres på 3-4 timer. skal forhøre meg om garantier og diverse, men det kan være en god kandidat ihvertfall!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk instr panelet mitt, fra Tachopix levert på døren for noen dager siden.

Tok ca 2 uker, 250 euro, med garanti...

KOntaktet noen i sverige pr. mail, men fikk aldri svar fra dem......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye er det som er galt med instumentet?

Jeg sliter med pixel feil på mitt. Må hele bilen leveres inn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk instr panelet mitt, fra Tachopix levert på døren for noen dager siden.

Tok ca 2 uker, 250 euro, med garanti...

KOntaktet noen i sverige pr. mail, men fikk aldri svar fra dem......

ikke ille! hva fikk du utført/hva var feil?

demonterte - sendte nedover - fiksa - mottatt - montert og alt er velstand uten koding osv?

Hvor mye er det som er galt med instumentet?

Jeg sliter med pixel feil på mitt. Må hele bilen leveres inn?

bensinmåler og tempmåler rører på seg, men helt borti natta! bildet på pixel-delen faller ut nå å da, men mangler overraskende ingen pixler når displayet faktisk fungerer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man sender bare ned , f.eks intsrumentpanel. på mitt, var LCD info display dødt....

Jobber offshore, så gjorde ikke noe for min del, at bilen ikke kan brukes....

Er vel viktig å ikke prøve starte bilen,uten instr panel, da startsperren ligger der... og man kan få problem med den.

Må i såfall kode opp igjen nøkkel mot bil, ettersom eg har forstått etter å lest på div fora.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man sender bare ned , f.eks intsrumentpanel. på mitt, var LCD info display dødt....

Jobber offshore, så gjorde ikke noe for min del, at bilen ikke kan brukes....

Er vel viktig å ikke prøve starte bilen,uten instr panel, da startsperren ligger der... og man kan få problem med den.

Må i såfall kode opp igjen nøkkel mot bil, ettersom eg har forstått etter å lest på div fora.

da er det rimelig å tro at jeg vil få en noe høyere kostnad med litt flere feil enn deg...og sånn sett er kanskje ikke prisen fra sverige så ille!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke ille! hva fikk du utført/hva var feil?

demonterte - sendte nedover - fiksa - mottatt - montert og alt er velstand uten koding osv?

bensinmåler og tempmåler rører på seg, men helt borti natta! bildet på pixel-delen faller ut nå å da, men mangler overraskende ingen pixler når displayet faktisk fungerer.

Regner med det er tut & kjør når det blir montert neste uke. Kommer hem da.

Men har hatt ute panelet tidligere, og satt det tilbake uten problemer.

Fikk bytta hele LCD displayet. Og Tachopix, garanterer alt virker etter reparasjon.

Du må bare gå inn på siden deres, og skrive ut en skjema, som du legger ved forsendelsen.

Så at OBD i sverige, har samme prisene.. og du kan sikkert avtale, at de reparerer mens du venter, om du er i sverige.

Tar bare 5min å nappe ut instr panelet, på min A6 da....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det rimelig å tro at jeg vil få en noe høyere kostnad med litt flere feil enn deg...og sånn sett er kanskje ikke prisen fra sverige så ille!

Du kan jo kanskje ha en prosessor feil....

Uansett, de kjører nok en diagnose på greiene før de setter igang :-)

Ihvertfall irriterende, når disse tingene ikke fungerer 100% da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo kanskje ha en prosessor feil....

Uansett, de kjører nok en diagnose på greiene før de setter igang :-)

Ihvertfall irriterende, når disse tingene ikke fungerer 100% da

Det var det ODB Tuning skrev også:

"Troligtvis har du, som vanligt, ett processorfel samt antagligen även minst två trasiga motorer".

Viktig at vanntemp og ikke minst feil som oljetrykk osv varsles, og jeg tar ikke det for gitt at dukker opp nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.