Deler til understell audi a4 b5

Anbefalte innlegg

Har hatt bilen på 4hjulskontroll i dag, og det ble ikke mye gjort.. fikk en tlf om att det var noe foringer og litt som måtte byttes, og de anslo en total prislapp å 10 000... så jeg tenkte prøve fikse det her selv..

på lappen fra verkstedet står følgende:

Stor slakk i nedre yttre bærearmsforinger begge sider bak MÅ byttes før evt justering kan foretas.

Det må også byttes justeringsbolter til spissingsstag begge sider bak. (NB! forbehold om att spissingstag må byttes samtidig!!)

Flere av foringer både i forstilling og bakstilling viser tegn til slitasjen men ingen slakk pr nå.

Så her tenker jeg att her får man bare gå på og bytte alt.. Så spørsmålet er som følger. Hvor lønner det seg og kjøpe deler?? Trenger altså alt av mulitilink deler + foringer bak og justeringsstag/bolter til bakstilling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å handle med Thansen.dk, grei pris på delene, de fjerner den danske momsen og får sendt varene innen kort tid (vanligvis neste dag)..

Du kan og sjekke biltema, ettersom B5 begynner å bli noen år nå..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema har mulitlink delene, men hvor bra kvalitet er disse hos biltema? har tenkt ha bilen noen år.. og finnes det poly foringer til understell til denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke hatt noe problem med deler som jeg har kjøpt på biltema, såvidt jeg kan huske.. (Verktøy derimot)..

Foringer;

Skal understellet være "fast", så anbefaler jeg powerflex.

Skal understellet være "låst", så kjøper du prothane :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du bruker bilen aktivt? Har en serdeles aktiv kjørestil, så det må tåle litt. "fast" høres bedre ut enn "låst" skal fungere på vei også. Hvor får man powerflex til disse bilene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dere bare byttet foringene i mulitilink delene? Ser jo ut som om det er løse foringer i dem? Trodde man måtte kjøpe delene nye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenkte shoppe settet fra 034 motorsport, men skjønner meg ikke helt på avkryssingsmulighetene i bunn der.

http://www.034motorsport.com/chassis-components-audi-a4s4a6s6-control-arm-kit-density-line-oe-audivw-b5-a4s4rs4passat-c5-a6s6rs6-p-13856.html

Hva blir rett til min a4 b5?

Aluminum Uprights skal du ikke ha, for multilink med alu uprights har forskjellige nedre bærearmer.

Hardware er rett og slett alle skruer og bolter, dette bør du ta med.

Solid Tie Rod Ends er tannstag endeledd. ikke byttes, men anbefales siden du uansett skal gjøre samme jobben, og om du bytter disse i ettertid så bør du ta en ny 4hjulskontrol

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.