#26 Skrevet Juni 23, 2012 I dag ja jeg fått sveist veiva. Brukte en kopperbit på 3mm mindre enn sporkilen i sporet der kilen skal ligge. Så sveiste opp mot den. Sveiste litt og litt over tid for å unngå varme. Jeg vil si resultatet ser ut til å bli bra. :thumbup: Så nå gjenstår sliping.... Grovslipe med vinkelsliper, mellomslipe med dremmel og sluttfinish med handfiler. Dette kommer til å ta tid :mad: Menmen... Ellers så tok jeg av alt av drev i fronten. Drevet på oljepumpa kunne jeg skruve av bolten med fingra. Og drevet på kammen som hadde stått inn/ut fikk jeg meg en latter når jeg fikk se. På bildet dere ser er det som var "utsiden" av drevet. Som dere kan se er det en grad i sporkilen som SKAL være INN. Hvor blind var han som byggde motoren?? Ja, Mads... Det var fanzyyy med blått drev som nå lakken har løsna på Og, desutten så var det også antydning til sprekker i kilen. Så kamdrevet må nytt. Takk gud for delemotor Mvh Kim Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 23, 2012 Hvis det nå viser seg at det er minst to feil ved byggingen (løs bolt og drev feil vei) så ville jeg nok kontaktet selger og diskutert prisavslag eller heving av kjøp. Det kan jo bli spennende å se om du finner noe mer galt i motoren, det er jo nok av muligheter til å gjøre feil ved en total montering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 23, 2012 Få dette her ordna skikkelig et sted på motorbyggers regning, i stedet for å sveise veiv selv og styre på.. Min anbefaling.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 24, 2012 Jeg synes kanskje det høres ut som du burde se over denne motoren litt grundigere før du tar den i bruk igjen. Ser ikke helt for meg at motorbygger har gjort alt sirlig håndverk gjennom hele bygget og så plutselig finner ut at det sikkert går fint å fingertighte registeret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 24, 2012 Få dette her ordna skikkelig et sted på motorbyggers regning, i stedet for å sveise veiv selv og styre på.. Min anbefaling.. Hadde vært den beste løsning ja. Problem en er at bygger er umulig å få tak i. Problem to er at jeg befinner meg rundt værdens navle. Mvh Kim Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 24, 2012 (endret) Han er jo her inne er han ikke???Han som du kjøpte den av. Edit du har en annen tråd der har du linka til han du kjøpte motoren av http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=228178 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 24, 2012 (endret) Han er jo her inne er han ikke???Han som du kjøpte den av. Edit du har en annen tråd der har du linka til han du kjøpte motoren av http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=228178 Er fullt klar over det. Men han svarer ikke på pm. Enda han er pålogget akkurat nå. Noen som kjenner til denne mannen? Edit: Har fått svar Litt godt å få kontakt med han, så får vi diskutere litt på privaten. Mvh Kim Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juni 27, 2012 Jaja... Toppen må ivertfall overhales. Ventilene står åpne. :banghead: Mvh Kim Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juni 28, 2012 Et lite bilde Mvh Kim Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...