#1 Skrevet Juni 8, 2012 (endret) Heisann! Da var bsr kitte montert, og i dette tilfele låg eg merke til dette..: Dette er ledning 4 og 5 som er "omkobla".. Ganske så jalla når dem er TVISTA i sammen uten noe slags form for isolasjon???? Her for et par dager siden, drev eg og rota litt me filterboksen. Og etter dette så forsvant kald tomgangen.. altså at den går på 1100 omdr når den er kald. Men noen som vet va disse gjør? Og når dem skal ha strøm osv? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2012 Bump? Også montert turbotryks måler. Og den går opp til 1.5 bar i 2 sek, så siger den til 1.3-1.4 bar, før den detter nedover mot 1 bar etter 5000 rpm.. Er en autogauge måler, og er bilen er chipet av oct. MOtorkode: AWT. Høres ikkje dette litt mykje ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 11, 2012 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2012 (endret) Bump?? Prøvde og koble sammen de 2 løse lednigne.. da begynte den bare og jokke på tomgang... Men ingen som vet va stikk nr 4 og 5 er til? EDIT: Prøvde igjen og koble de te... gjik ujevnt de første 5 sekundene og stoppet. Starta opp bilen igjen og gijk da som normalt.. tok en kjøretur og alt funka, gjik ikkje ujevnt eller noe sånt når dne var på. Så prøver og ha den tilkobla nå, kan vel ikkje gjøre noe skade? Men vil veldig gjerne vite va den ledningen skal funke til! bekymrer meg me ting som ikkje er som det skal... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2012 Pinne 4 er tilførselspenning 5v Pinne 5 er signal til ecu, feks ca 1,4v ved tomgang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2012 LMM er jo en av motorens viktigste sensorer for å fungere normalt. Uten den blir det bare rot, så alle ledningene må være tilkoblet. Det finnes noe tuning som dropper lmm, men da er mappet programert til bare å gå på spjeld, bredbåndslambda osv. Som regel er det 12v, jord, 5v og signal. Se litt her http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/maf-faq-tdi.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2012 Tok og målte ledningen. og det visst seg at det er 12volt jord i pin 4 og 5. bilen er chipet av oct, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 13, 2012 Tuning fra O.CT gir ikkje så mykje ladetrykk(da ville den gått i nød), men autogauge måleren din er søppel,så den kan du ikkje stole på. Du får reparere bilen, å få testa bilen med vagcom eller skikkelig måler(f.eks væskefylt fra Tess). O.CT dropper ikkje LMM i programmet. Og O.CT fraråder bruk av åpent luftfilter! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 13, 2012 Så det vil si at eg kan rett og slett koble opp orginal ledningen igjen da? dem ligger på lur der.. så dere endrer ikkje på ledninger eller noe? syntes det var meget rart når ledningen var krølla sammen... Løye at dem er kobla opp i jord nå funker jo helt som det skal.. Og skal måle me vagcom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 13, 2012 Så det vil si at eg kan rett og slett koble opp orginal ledningen igjen da? dem ligger på lur der.. så dere endrer ikkje på ledninger eller noe? syntes det var meget rart når ledningen var krølla sammen... Løye at dem er kobla opp i jord nå funker jo helt som det skal.. Og skal måle me vagcom. Nei dette har me ikkje gjort, det ser ut som ein 5 åring som har reparert på denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 13, 2012 Hehe HELT enig i det du sier det, holder ikkje mål men løye dem er kobla te jord og funker nå... visst noenhar koblingskjema til pins og ka farge det skal være på ledningen, venligst kom me det skal splitte litt i morgen, for ser det ligg ivertfall en ledning som er kappa vek.. Påtide og få fikse oppi dette rote! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 19, 2012 Problem løst! de 2 løse ledninge sku vere kobla i lag... fikk opp feilkode og fikk ikkje målt vor mye som gjik gjenom lmm før den var kobla te. Kaldstarten også tebake! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 30, 2012 Flott du har funnet ut av det. Jeg var med under OCT tuningen, og ingenting ble rørt av LMM eller noe annet. Kun via OBD2 kontakten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...