A4 B5 1,8t - LMM ledninger, Pin 4 og 5. vilken funksjon?

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Da var bsr kitte montert, og i dette tilfele låg eg merke til dette..:

DSC_0126.jpg

 

Dette er ledning 4 og 5 som er "omkobla".. Ganske så jalla når dem er TVISTA i sammen uten noe slags form for isolasjon????:confused:

 

Her for et par dager siden, drev eg og rota litt me filterboksen. Og etter dette så forsvant kald tomgangen.. altså at den går på 1100 omdr når den er kald.

Men noen som vet va disse gjør? Og når dem skal ha strøm osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump?

 

Også montert turbotryks måler. Og den går opp til 1.5 bar i 2 sek, så siger den til 1.3-1.4 bar, før den detter nedover mot 1 bar etter 5000 rpm.. Er en autogauge måler, og er bilen er chipet av oct. MOtorkode: AWT.

 

Høres ikkje dette litt mykje ut? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump?? Prøvde og koble sammen de 2 løse lednigne.. da begynte den bare og jokke på tomgang... Men ingen som vet va stikk nr 4 og 5 er til?

 

EDIT: Prøvde igjen og koble de te... gjik ujevnt de første 5 sekundene og stoppet. Starta opp bilen igjen og gijk da som normalt.. tok en kjøretur og alt funka, gjik ikkje ujevnt eller noe sånt når dne var på. Så prøver og ha den tilkobla nå, kan vel ikkje gjøre noe skade?

 

Men vil veldig gjerne vite va den ledningen skal funke til! bekymrer meg me ting som ikkje er som det skal...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pinne 4 er tilførselspenning 5v

Pinne 5 er signal til ecu, feks ca 1,4v ved tomgang

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LMM er jo en av motorens viktigste sensorer for å fungere normalt. Uten den blir det bare rot, så alle ledningene må være tilkoblet. Det finnes noe tuning som dropper lmm, men da er mappet programert til bare å gå på spjeld, bredbåndslambda osv. Som regel er det 12v, jord, 5v og signal. Se litt her http://www.myturbodiesel.com/1000q/multi/maf-faq-tdi.htm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok og målte ledningen. og det visst seg at det er 12volt jord i pin 4 og 5. bilen er chipet av oct,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tuning fra O.CT gir ikkje så mykje ladetrykk(da ville den gått i nød), men autogauge måleren din er søppel,så den kan du ikkje stole på. Du får reparere bilen, å få testa bilen med vagcom eller skikkelig måler(f.eks væskefylt fra Tess).

 

O.CT dropper ikkje LMM i programmet.

 

Og O.CT fraråder bruk av åpent luftfilter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil si at eg kan rett og slett koble opp orginal ledningen igjen da? dem ligger på lur der.. så dere endrer ikkje på ledninger eller noe? syntes det var meget rart når ledningen var krølla sammen... Løye at dem er kobla opp i jord nå :S funker jo helt som det skal.. Og skal måle me vagcom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det vil si at eg kan rett og slett koble opp orginal ledningen igjen da? dem ligger på lur der.. så dere endrer ikkje på ledninger eller noe? syntes det var meget rart når ledningen var krølla sammen... Løye at dem er kobla opp i jord nå :S funker jo helt som det skal.. Og skal måle me vagcom.

 

Nei dette har me ikkje gjort, det ser ut som ein 5 åring som har reparert på denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe HELT enig i det du sier det, holder ikkje mål :/ men løye dem er kobla te jord og funker nå... visst noenhar koblingskjema til pins og ka farge det skal være på ledningen, venligst kom me det :) skal splitte litt i morgen, for ser det ligg ivertfall en ledning som er kappa vek.. Påtide og få fikse oppi dette rote!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problem løst! :D de 2 løse ledninge sku vere kobla i lag... fikk opp feilkode og fikk ikkje målt vor mye som gjik gjenom lmm før den var kobla te. Kaldstarten også tebake! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott du har funnet ut av det. Jeg var med under OCT tuningen, og ingenting ble rørt av LMM eller noe annet. Kun via OBD2 kontakten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.