#1 Skrevet Juni 8, 2012 hei. var ute og kjørte i stad, jeg dro på litt bortover veien, dro hvert gir til ca 3,5k rpm. når jeg slakket ned og kjørt videre så ville ikke bilen dra noe mere:S det virket som om den haddde mistet alt turbotrykket, men hørte at turboen fremdeles var igang men den gikk veldig dårlig framover. motoren høres helt fin ut og kunne ikke se noe galt da jeg kikket i stad men. noen som vet hva som kan ha skjedd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 8, 2012 Høres ut som bilen går i nødmodus. Få lest ut feilkoder så finner du nok svaret... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 8, 2012 hmmm, kan hende det, ikke vet jeg:P den funker jo enda bare at den går sinnsykt dårlig:P den stoppet ikke eller noe da dette skjedde, og det er ingen lamper som lyser i dashen, men får vel skjekke med vagcom sikkert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2012 av og til kan det hjelpe å bare starte bilen på nytt. men du vil nok få samme problem når du gir på igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 9, 2012 Denne motoren har en resirkuleringsventil med membran som kan sprekke. Hadde samme problem for noen år siden og kjøpte da ventilen med stempel. Ventilen sitter på selve turboen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 10, 2012 okei kjekt og vite vis dette skulle skje igjen, funker bra igjen nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 10, 2012 Aha, da er det kanskje ikke den ventilen da den burde gå dårlig hele tiden hvis den har lekk ventil. Slenger med linken til tråden jeg skrev ang denne ventilen for mange år siden. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=195004&highlight=2.0+tfsi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 11, 2012 okei kjekt og vite vis dette skulle skje igjen, funker bra igjen nå. Du burde uansett logge bilen og se om det er lagret feil. Siden det kommer og går. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 11, 2012 Har du siste coilaksjon fra Møller/Audi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 11, 2012 Dette har eg opplevd ett par ganger med min og, har logget og testet ulike deler som coiler, plugger, lekkasjetester osv uten og finne noe. Det eg vil tro som skjer er at antagelig så gjør bilen beskjed på at olja kanskje blir for varm, eller andre ting som gjør at man bør slakke av litt. Eg opplevde dette sist på våler den gangen eg kjørte flest runder. Bilen vil plutselig ikke dra lenger i hele tatt, men når den for kjølt seg i 5-10 min så går den som normalt igjen. Opplevde dette for første gang for ca 1 år siden og har ikke hatt noen problemer utover at det skjer en sjelden gang. Syns det er rart at man ikke får noe form for varsling når det skjer da. Men som sagt, har leitet og logget med VagCom en min uten og finne noe som helst gale.? Jon 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 6, 2012 Hei igjen, bilen gikk nok i nødmodus tidligere men nå har den bynnt å kødde igjen, ligner veldig på de symptomene som ble beskrevet over her da membran på resirkventil var gåen. Har snakket med noen om dette og de så en liten tur på bilen men de mente kanskje det var luftmasse måleren. Man hører at turboen lader litt men ikke langt nær den den skal gjøre. Hva mener der er den mest sannsynlige feilen. :-) Mvh Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 7, 2012 Hadde samme på min også, ladet liksom litt så stagnerte det. Skiftet både lmm og oppgraderte resirkventilen til en ny sterkere original versjon , etter det funket det igjen. Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 7, 2012 okei, får vel gjøre det samme jeg også takk for all hjelp folkens:D Mvh Thomas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 7, 2012 Har samme problemstilling på min 2.0 TFSI Q '05 mod. Jeg har logget ladetrykk, dreiemoment og ymse annet og etter å ha byttet både N75-ventil og luftmassemåler står nå resirkulasjonsventilen igjen som hovedmistenkt. Feilkoden som kommer opp forteller om for lavt ladetrykk og søk på diverse utenlandske forum gir også samme svar. Årsaken til at jeg også byttet LMM er at adapsjonsverdien på drivstoffmengde lå på over 10% og det tyder enten på lekkasje eller feil på LMM (m.a.o. at LMM måler for lav luftmasse i forhold til virkelig luftmasse). Ingen lekkasje funnet og etter bytte av LMM ligger nå adapsjonen ned mot null så det var sånn sett ikke feil å bytte den. Har forresten også lest at LMM kan renses og jeg har tenkt å gjøre et forsøk på det, montere den tilbake og sjekke adapsjonsverdien igjen. Men som sagt; resirkventilen skal byttes og da håper jeg bilen går som den skal igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 10, 2012 Tips til verktøy ved bytte av resirk.ventil: Da har jeg byttet ventilen på min 05 mod. 2.0 TFSI og alle hestene er endelig tilbake fra sommerbeite => bilen går som den skal igjen. En kjapp inspeksjon av min gamle resirk.ventil avdekket en ca. 7 mm lang rift i belgen - m.a.o. som forventet. Har ikke vært ute og logget noen hidden enda, men skal gjøre det også etter hvert. Ventilen sitter en smule trangt til og min var festet med unbrakoskruer med 5 mm "hode". Jeg prøvde ulike forlengere på 1/4" skralle og den som fungerte klart best var en forlenger på ca. 4 cm. Boltene er satt inn med locktite eller noe i den retning og går rimelig tregt slik at skralla må brukes hele veien ut for å si det sånn. Det er godt mulig en liten snerten 1/4" luftskralle gjør livet lettere når boltene er løsnet siden det er litt begrenset hvor mye "armslag" det er til skralla, men som sagt fikk jeg den greit både ut og inn med ovenfor nevnte verktøy. Jeg har heldigvis tilgang til løftebukk og jeg tror det er veeeeeeldig vanskelig å få tatt ventilen ovenfra. Operasjonen er også beskrevet i ulike utenlandske Audi-fora og alle jeg har sett tar utgangspunkt i at man tar den fra undersiden. Pris på ventilen er knapt 700,- hos Møller (med klubbrabatt:)) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 10, 2012 Ta for all del en diagnose av bilen før du kjøper ny del. At noen andre har hatt lignende feil betyr ikke nødvendigvis at du sliter med det samme! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 10, 2012 Helt enig i at diagnose er svært viktig. Som nevnt tidligere har jeg nå byttet N75, LMM og resirk.ventil (N249) til tross for iherdig diagnostisering og hiddenanalyse. En mulig forklaring på at jeg har byttet "for endes" er selvsagt at jeg ikke har tolket hiddenene korrekt. Men det er også slik at LMM kan være litt på bærtur uten at den legger igjen noen feilkode. Avlesing av feilkoder er en god start, men logging av andre verdier er også viktig for å finne den egentlige årsaken til problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 7, 2012 Takk for all hjelp skal begynne å se på dette snart så får se hva som er feil til meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 7, 2012 Byttet denne resirken på bilen til en kompis når vi var på ferie i tyskland i fjor. Han fikk kjørt diagnose der nede å etter litt leting på et par lokale vw/audi forhandlere fikk vi tak ny ventil.. en ganke grei jobb å bytte den vertfall men lurt å ta diagnose som de sier over her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 17, 2012 Da var endelig alle mine hester tilbake fra sommerbeite også;-) Byttet resirk ventil idag:-) satte på forge blow off valve istede, nå går bilen som en kule igjen:-) tøff lyd ble det også:-) Bilder kommer når jeg er kommet meg på en pc;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 19, 2012 Her har dere grunnen til at min bil gikk så dårlig Så derfor ble det en slik:D Nesten ferdig montert:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...