Corrado "G60T" stopper plutselig!

Anbefalte innlegg

Sliter litt med Corradoen min om dagen.

Bilen går helt fint uten et eneste feilslag, men etter ca 1 mil eller oppnådd driftstemperatur så stopper bilen plutselig. Man får ikke noe forvarsel, den bare stopper.

Har gjort følgende selv:

Skiftet rele til styreenhet (releplass 3)

Sjekket Co-pot

Sjekket vacum lekkasjer

Skiftet plugger

Fordelerlokk og pluggkabler er nye

Lambda er ny

Tenning er justert

Men det merkelige er at hvis jeg napper ut bensinpumpe releet så starter bilen igjen etterhvert og går noen sekunder, men hvis jeg da setter inn igjen releet så stopper den monentant.

Det må da tyde på at bilen drukner?

Det sitter justerbar FPR der, og den står på ca 3 bar hvis jeg ikke husker helt feil. Men når dette problemet oppstår så ligger nåla på kanskje 0,5 bar. Det lukter bensin og når jeg har dratt den nok på starteren så kommer det bensin i olja..

Håper noen har noen gode tips til hvor jeg kan begynne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk kjølevanns temperatur sensoren til Ecu,ta eventuelt kontakten fra den blå sensoren og sett over på svarte sensoren rett ved siden av.

Sliter litt med Corradoen min om dagen.

Bilen går helt fint uten et eneste feilslag, men etter ca 1 mil eller oppnådd driftstemperatur så stopper bilen plutselig. Man får ikke noe forvarsel, den bare stopper.

Har gjort følgende selv:

Skiftet rele til styreenhet (releplass 3)

Sjekket Co-pot

Sjekket vacum lekkasjer

Skiftet plugger

Fordelerlokk og pluggkabler er nye

Lambda er ny

Tenning er justert

Men det merkelige er at hvis jeg napper ut bensinpumpe releet så starter bilen igjen etterhvert og går noen sekunder, men hvis jeg da setter inn igjen releet så stopper den monentant.

Det må da tyde på at bilen drukner?

Det sitter justerbar FPR der, og den står på ca 3 bar hvis jeg ikke husker helt feil. Men når dette problemet oppstår så ligger nåla på kanskje 0,5 bar. Det lukter bensin og når jeg har dratt den nok på starteren så kommer det bensin i olja..

Håper noen har noen gode tips til hvor jeg kan begynne :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge følerne er nye, men jeg skal prøve å bytte over..

Takk for tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du sier at det blir noe kødd med bensinpumpereleet så ville jeg forsøkt og jumpet over 87 til 30 og kjørt meg en god tur og sett om den stopper da, kan jo være dårlig lodding i det releet også..... verdt et forsøk.

Ellers så tenker jeg i disse baner at halvgiveren din driver og kødder.

Typisk at bilen stopper, kan gå noen minutter så starter den igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti hallgiver problemer før, den sitter i fordeleren på denne ikke sant?

Har også vært borti at tenningsmodulen blir varm, men den sitter vel i hjernen på digifant?

Det luktet litt varm elektronikk i motorrommet når den stoppet i går, så jeg tenker litt på coil også, men da ville den kanskje vært helt død hele tida?

Men det værste i går var å bli tauet hjem av en Honda!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg setter min lit til hallgiver i dette tilfellet egentlig

skjedde det samme med g60'n min. dog stoppet denne helt til slutt og nekta helt og starte, bytta fordeler og voila. alt funka igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du en fordeler ekstra jeg kunne prøvd og evt kjøpt Dan?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

njaa.. jeg har en, men der er pluggen ødelagt desverre. så trur ikke den er stort og samle på

du kan bruke fordeler fra 1.8 Digifant biler (dvs de med el sprut, som ikke har vakuum styring på seg)

dvs, Golf 2 GTI 89-91

Golf 2 Syncro 89-91

og sikkert fra golf 3 tenker jeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er modellene med samme fordeler, corrado er ikke på lista da den ligger helt i topp og ikke fikk plass i vinduet :)

g60fordeler.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

her er modellene med samme fordeler, corrado er ikke på lista da den ligger helt i topp og ikke fikk plass i vinduet :)

Ah takk takk! Da får jeg se om jeg finner en slik en plass.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.