Anbefalte innlegg

Temperaturmåleren på TT'en viser ca 70 grader som er for lavt.

 

Viften på motoren starter og går som normalt, noe som vil tilsi at der er temperatur nok.

 

Er det to forskjellige følere? ( en for instrument og en for kjølevifte?)

 

Trenger innspill her da dette er en ny motor for meg å holde på med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det pleier være to følere på 1.8T ja! En nederst på radiatoren ved uttaket til slangen og en på en stuss på toppen på motoren. Det er vel sannsynligvis den som står i toppen som er fuko på bilen din og må byttes :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha:) Da får jeg prøve å skifte den:)

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke den som var problemet gitt. Har skiftet den nå.

Har lagt merke til at radiatorviftene går nesten hele tiden. kan d være den andre sensoren som er galen slik at viftene går hele tiden og dermed får ikke kjølvannet opp tempen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaringer her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan det meget godt være ja! Bytt den og du, koster ikke all verden mener jeg å huske :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja skal bytte den også. Tenker jeg tar termostaten i samme slengen så må det vel bli:)

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvor termosstaten sitter på en TT 99 modell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro den sitter trykt oppunder innsuget bak dynamoen der også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkli møkkaplass alså. jaja:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror de anbefaler å ta ut dynamo for å komme til. Haynes-boka anbefalte det, samt å fjerne innsuget for å få bedre plass... Herlig ja ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som d blir å skifte kun termokontakten først:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ha i bakhodet at Instrumentet ikke er av beste sort på disse bilene.. :) (defekt visning)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å tatt en diagnose ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme problem på min 1,8 t og der bytta jeg bare termostaten så blei det bra .

den sitter klint oppuner insuget og dynamoen, men du kommer til vis du bare får vekk olje peile pinnen.

men veldig trangt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Instrumentet er nettopp skiftet. Har troa på d er termokontakten som er kortsluttet, for kjøleviftene går selv om motoren er kald. Skal prøve å ta sikringen på viftene å kjøre en tur å se om tempen blir normal.

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har da funnet ut at det ikke er termokontakten.Fann ut at når jeg skrudde av airconditionanlegget så stoppet radiatorviftene. Har lest at radiatorviftene skal gå når klimaanlegget jobber. Når klimaanlegget var av og bilen sto i ro steg temperaturen til 90 grader, og radiatorviftene startet når tempen passerte 90 grader, noe som er normalt.

 

Men når jeg begynte og kjøre so dalte temperaturen til ca 70-75 grader igjen. Jeg vil anta at det da er termostaten. Kommer tilbake med info når den er byttet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Termostat byttet, alt normalt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.