#1 Skrevet Juni 9, 2012 noen som vet hvordan det er å putte tdk fra golf 3/ vento / caddy etc i polo c86 med tanke på motorfester ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 9, 2012 Det er ikke hverken rett fram eller veldig billig. Du ryker på ei Salzmann hjelperamme (kosta en god del før i tida og jeg aner ikke om man fremdeles får kjøpt de). Et annet problem med 827-motor i Type 86-karosseriene er at girkassa er såpass lang at den kommer inn i venstre hjulhus, så du må ha begrenser på styreutslaget og ender opp med en latterlig dårlig svingradius. Polo-Frode bidrar sikker med mer konstruktiv info, siden dette er ei materie han har rota en del borti. Jeg har bare hørt på ham og andre fra sidelinja;). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 10, 2012 Det er nok "enklere" å tvangsmate 48-hesteren som allerede finnes der fra før... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 10, 2012 For å gi deg et godt mål på hvor mye arbeid det er å sette den inn i stedet for den orginale, så er det bare såvidt litt mindre arbeid enn å sette den inn bak som midtmotor...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 10, 2012 bare å legge på is denne planen da med andre ord 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 19, 2012 løfter denne litt igjen, hvordan er det for eks med den 1.6 td fra golf 1 ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 19, 2012 Like umulig da den er identisk mekanisk med tdk.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 19, 2012 Jepp, 1.6 og 1.9 TD er stort sett samme motoren, bare med større slagvolum 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 20, 2012 Går nå an å få sånn passe effekt i fra en 1.4d motor også 137hk på hjul (150 i motor ca?) Info her: http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=26646.90 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 20, 2012 Går nå an å få sånn passe effekt i fra en 1.4d motor også 137hk på hjul (150 i motor ca?) Som de sier, ingenting er umulig, men hvordan er det med kostnadene for å øke motorens effekt med 200% da? Greit nok at Daniel har fått det til med Merca si, men det er stor forskjell i utgangpunktet på disse motorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 21, 2012 Som de sier, ingenting er umulig, men hvordan er det med kostnadene for å øke motorens effekt med 200% da? Greit nok at Daniel har fått det til med Merca si, men det er stor forskjell i utgangpunktet på disse motorene. Daniel sin OM606 er 136hk som sugediesel, han har nå 356whp, hvis vi tipper 15% drivverkstap = 419hk 419/136 = 308% av originaleffekt Lasse sin 1.6TD har 54hk som sugediesel, han har nå 173whp, hvis vi tipper 10% drivverkstap = 192hk 192/54 = 356% av originaleffekt Nå er dette ikke siste gang noen av dem bremser bilene sine, og selvsagt har OM606 et mye større potensiale da det sannsynligvis er den mest trimbare dieselmotoren, (det bor mer i Merca til Daniel når han får pøst fram nok diesel til pumpa) men det er da mulig å få til noe på 4sylindra 8V VW motorer også. Hovedting som koster: Custom pumpe: 7000kr (+ evnt. donorpumper) Turbo/Manifold/Downpipe: kommer langt med 4000kr for en god Holset, og resten bør sveisest selv ellers går pengene fort Matepumpe: 1000-1500kr Og så bør 1.4d toppen portes da den ikke har verdens beste porter originalt, selv om den faktisk er X-flow Alt er mulig! Men at pengene flyr når en har det kjekkt, det er ikke til å stikke under en stol 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 21, 2012 En alternativ retning å gå med 1,4D var det en i Nederland som forsøkte seg på. Ettersom 1.4D er en konvertert bensinmotor (akkurat som 1.6D) så bygde han opp til G40 spec på sin lille dieselmotor. Vet ikke om han noensinne ble ferdig med denne. Kan finnes igjen på volksforum.com 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 21, 2012 En alternativ retning å gå med 1,4D var det en i Nederland som forsøkte seg på. Ettersom 1.4D er en konvertert bensinmotor (akkurat som 1.6D) så bygde han opp til G40 spec på sin lille dieselmotor. Vet ikke om han noensinne ble ferdig med denne. Kan finnes igjen på volksforum.com Å si at 1.6D er bygd på en bensinmotor er en sannhet med modifikasjoner.... Anbefaler å lese SAE papiret som dokumenterer den første VW dieselmotoren: 1.5D G-lader eller kompressor på såpass lite slagvolum som eneste overlader er rett og slett idioti, da effekten som går med til å drive kompressor avhenger av ladetrykk og med såpass mye trykk som er nødvendig her så går nesten vinninga opp i spinninga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 21, 2012 Å si at 1.6D er bygd på en bensinmotor er en sannhet med modifikasjoner.... Anbefaler å lese SAE papiret som dokumenterer den første VW dieselmotoren: 1.5D Det er samme grunnkonstruksjonen, så jo, den er basert på bensinmotoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 21, 2012 Det er samme grunnkonstruksjonen, så jo, den er basert på bensinmotoren. En blokk med 4 hull? Selvsagt har de tatt utgangspunkt i hva de har laget tidligere men absolutt alle komponenter er endret og/eller forsterket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...