#1 Skrevet April 21, 2005 Nå er endelig gamle polon min kommet på trykk i bilsport nr 9! Det er Arild Dyrkorn som har tatt bildene og skrevet reportasjen. Reportasjen er på tre og en halv side. Så løp til narvesen og kjøp!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2005 Veldig bra Vidar Satt å leste hele anonsen her tilig i uken. Sto faktisk noen ord om felgene jeg kjøpte av deg og - men det var ikke noe positivt hehe - De er nok litt tamme i forhold til work felgene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2005 Først Performance VW og så Bilsport, gratulerer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 21, 2005 Performance VW? På "readers rides" da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 21, 2005 Det stemmer Arild 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 22, 2005 Litt vel mykje faktafeil i den reportasjen kanskje ? eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 30, 2005 Få høre? Konstruktiv kritikk er fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 18, 2005 Få høre? Konstruktiv kritikk er fint Litt seint no men men, bilen har bare vert innom ein eiger mellom Bjørn og Vidar , meg Work hjula i 8x17" bestillte eg eit halvt år etter eg kjøpte bilen av Bjørn. Tenkte egentlig å kjøpe hjula som hadde stått på bilen , men dei var solgt då. Så gikk det eit år fra eg bestillte til eg fikk felgene. derfor var bilen innom eit par andre mindre vellykka alternative hjul. Fikk så endelig hjula i mai året etterpå, fikk montert dei og bumperstops hos Onkel Tom. M3-skjørta var det og eg som fikk lakka og montert. Ikkje som det står i reportasjen. Så fikk eg lakkert brannslukkningsapparatet , men sant som det står, så var det Vidar som fikk det motivlakkert. Når Vidar kjøpte bilen av meg, så ville han ikkje ha med Work-hjula, og kjøpte då heller eit par 9x16" Work-hjula tenkte eg då å ha på mitt påbegynte golf 1 prosjekt, men blei til slutt enig med meg sjølv om at 17 er alt for stort til ein 1'er golf. Så etter å ha ligge i kjellaren og samla støv i eit år , så tok Vidar til vet og kjøpte hjula som er du så fint skriver, er meint for bilen, av meg. Så må sei eg lo litt når eg leste reportasjen, er alle dine reportasjer sånn? er du uenig så får du komme med innlegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 18, 2005 Hei Det er altså "æren" for å montere to ting, hjula og M3-skjørta, som tilfaller feil person. Det beklager jeg! Hovedpoenget med teksten er å fortelle at bilen har gått en lang og brokete vei mot å bli så fin som den fremstår nå. Alle mine reportasjer er sånn, at jeg skriver - og lar eieren (i dette tilfellet Vidar) godkjenne teksten før den kommer på trykk. Som regel vil eieren ha et par detaljer justert... Her burde jeg da kanskje ha kontaktet hver enkelt eier(?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 18, 2005 Hei Det er altså "æren" for å montere to ting, hjula og M3-skjørta, som tilfaller feil person. Det beklager jeg! Hovedpoenget med teksten er å fortelle at bilen har gått en lang og brokete vei mot å bli så fin som den fremstår nå. Alle mine reportasjer er sånn, at jeg skriver - og lar eieren (i dette tilfellet Vidar) godkjenne teksten før den kommer på trykk. Som regel vil eieren ha et par detaljer justert... Her burde jeg da kanskje ha kontaktet hver enkelt eier(?) bilen har bare hatt to eigere før Vidar, Bjørn og meg. og felgene er jo det du gjør størst poeng utav i reportasjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 18, 2005 bilen har bare hatt to eigere før Vidar, Bjørn og meg. og felgene er jo det du gjør størst poeng utav i reportasjen. Er ikkje det denne Polo`n som har gått i Bergen/Askøy området?? Sikkert ikkje så mange Polo`er som blir omtalt som "Blueboy" Meget pen bil må eg si, men han som hadde den her har visst hatt litt problemer med den, det eg har hørt vertfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 18, 2005 Er ikkje det denne Polo`n som har gått i Bergen/Askøy området?? Sikkert ikkje så mange Polo`er som blir omtalt som "Blueboy" Meget pen bil må eg si, men han som hadde den her har visst hatt litt problemer med den, det eg har hørt vertfall... Stemmer dette, han som kjøpte bilen av meg har vært litt uheldig ja! han måtte selge pga kjøp av leilighet og verksted regninger på endel kr! nå er bilen solgt til en kar oppe i Sogn og Fjordane. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 18, 2005 Felgene er jo det du gjør størst poeng utav i reportasjen. Uansett var det jo Vidar som til slutt "så lyset" og valgte å montere hjula, uavhengig av om du hadde gjort det hvis du hadde hatt muligheten (som jo hadde vært flott!) Sånn sett er det ingen feil i teksten mht hjula, så langt jeg kan se. Da gjenstår to feil: - Bilen hadde ikke "några" (noen) eiere i mellomtiden, men bare en. - Det var du som monterte sideskjørt, ikke Vidar. Små feil, men likevel to feil for mye, som er forårsaket av misforståelse mellom meg og Vidar Det beklager jeg! Håper ikke dette overskygger hovedpoenget, som er å hylle bilen og de to som (etter mitt syn) har hovedæren for å ha "skapt" den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 18, 2005 Uansett var det jo Vidar som til slutt "så lyset" og valgte å montere hjula,uavhengig av om du hadde gjort det hvis du hadde hatt muligheten (som jo hadde vært flott!) Sånn sett er det ingen feil i teksten mht hjula, så langt jeg kan se. Da gjenstår to feil: - Bilen hadde ikke "några" (noen) eiere i mellomtiden, men bare en. - Det var du som monterte sideskjørt, ikke Vidar. Små feil, men likevel to feil for mye, som er forårsaket av misforståelse mellom meg og Vidar Det beklager jeg! Håper ikke dette overskygger hovedpoenget, som er å hylle bilen og de to som (etter mitt syn) har hovedæren for å ha "skapt" den. Kjørte noken måneder med hjula eg på bilen. så "lyset" har vel eg sett og, lese ka eg har skreve før du svarer. bildene over er tatt når eg hadde bilen. så blei bilen uten hjula eit år før Vidar kjøpte hjula av meg. Ka tid meiner DU bildene over er tatt Arild? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 18, 2005 Hvorfor ikke bare glede seg over at bilen har kommet i Bilsport?? Det må da være det viktigste... Dessuten bygger man vel egentlig mest bil for seg selv, ikke for alle andre. Skjønner ikke at dette er helt krise liksom... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 18, 2005 ser ut til at en nedi gata til meg har fått reggistrert bilen sin som blue boy! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 19, 2005 Ka tid meiner DU bildene over er tatt Arild?Tja, de bør vel være tatt når du hadde den, etter at du fikk de etterlengtede hjula Vil tro dette er slik bilen fremstod da du solgte den. Og etter mitt syn ble altså bilen forbedret en god del etter dette. F.eks: - Innsveisa böse blick - Klarglasslamper foran - 6NF-lamper bak - Cleana bakluke - Nedbygd bakfanger - Fjerna toppstripe i frontrute - Fjerna sort folie på b-stolpene Hvis du mener at reportasjeteksten stiller den andre eieren i rekkefølgen (altså deg) i et dårlig lys, eller hyller Vidars innsats i større grad enn fortjent, så har jeg ikke inntrykk av at andre lesere tolker det slik... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 19, 2005 Hvis du mener at reportasjeteksten stiller den andre eieren i rekkefølgen (altså deg) i et dårlig lys, eller hyller Vidars innsats i større grad enn fortjent, så har jeg ikke inntrykk av at andre lesere tolker det slik... Ja, og "andre lesere" rekner jo med at det som står i ein reportasje er sant då. dei eg kjenner som har lest reportasjen har reagert på den... - dette har kun vert konstruktiv kritikk, alt eg har lagt til her stemmer. det Vidar her gjort er ikkje noko meir enn eg har gjort med bilen, det er Bjørn etter min meinig som skal ha æren for Blueboy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mai 19, 2005 Ja, og "andre lesere" rekner jo med at det som står i ein reportasje er sant då.dei eg kjenner som har lest reportasjen har reagert på den... - dette har kun vert konstruktiv kritikk, alt eg har lagt til her stemmer. det Vidar her gjort er ikkje noko meir enn eg har gjort med bilen, det er Bjørn etter min meinig som skal ha æren for Blueboy. Makan til flisespikkeri og tullprat... Er det ikke i begges fortjenste at Bilsport ofrer spalteplass til bilen... Om Per eller Pål satte på ditt eller datt spiller vel mindre rolle? Hva om Volksvagen AG skulle begynne å beklage seg for at ingen takket dem, siden de var så greie å framstille bilen fra bunn av? Er virkelig han som eide bilen så pr-kåt, så må han jo få lagd en hjemmeside med oppropet "JEG SATTE FØRST PÅ FELGENE FOR SÅ Å MONTERE SIDESKJØRT PÅ "BLUEBOY". og markedsført den overalt slik at det ble viden kjent. Synes heller vi skal glede over at en fin bil fra miljøet er viet så mye spalteplass i et utenlansk bilblad. God bedring. Håkon har talt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mai 19, 2005 Makan til flisespikkeri og tullprat... Er det ikke i begges fortjenste at Bilsport ofrer spalteplass til bilen... Om Per eller Pål satte på ditt eller datt spiller vel mindre rolle? Hva om Volksvagen AG skulle begynne å beklage seg for at ingen takket dem, siden de var så greie å framstille bilen fra bunn av? Er virkelig han som eide bilen så pr-kåt, så må han jo få lagd en hjemmeside med oppropet "JEG SATTE FØRST PÅ FELGENE FOR SÅ Å MONTERE SIDESKJØRT PÅ "BLUEBOY". og markedsført den overalt slik at det ble viden kjent. Synes heller vi skal glede over at en fin bil fra miljøet er viet så mye spalteplass i et utenlansk bilblad. God bedring. Håkon har talt... Det er selvfølgelig VELDIG positivt at ein norsk bil har fått såpass med spalteplass i Bilsport, har aldri sagt noko på det eg. La oss håpe at det i framtiden vil bli enda fleire norskbygde biler omtalt i utenlandsk presse. Det eg opplyste om, fordi eg er ein som kjenner litt meir til Blueboy's historie enn dei fleste, er at det har sneke seg inn ein del faktafeil i reportasjen. Handler ikkje om at eg er pr-kåt, men at ein reportasje bør inneholde fakta. Om det er Vidar eller Arild som står for usannhetene veit eg ingenting om. men innlegget var meint som konstruktiv kritikk til Arild som tross alt har skrevet reportasjen. La oss alle være venner på Gatebil til helga og Hovedtreffet neste helg. Øystein -som nå setter kursen for Vålerbanen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mai 19, 2005 Fint Gleder meg stort til å se Golfen din ferdig Øystein! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...