#1 Skrevet Juni 12, 2012 Om noen i Moldeområdeet har lyst på litt xtra pleie av bilen sin så ta en titt her. Så ta kontakt. http://www.detailersclub.no/forum/topic/13661-ss-audi-a5-2009-20/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 12, 2012 For de som ikke har lyst å klikke seg videre, så kopierer jeg den inn her Jeg har holdt på med bilpleie i mange år, og alltid vært over snittet interessert i bil og bilpleie, spesielt Audi. Via felles bekjente kom jeg i kontakt med eier av denne, som ønsket en lett shine innvendig og en skikkelig runde utvendig. Produkter blir nevnt etterhvert som de ble brukt. Først noen inspeksjonsbilder: Startet så med noen rester av Sonax felgrens på framfelgene, og fortsatte med Bilberry på samtlige felger etter at Sonax'en var avspylt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 12, 2012 Samtidig som felgrensen fikk ligge og virke, ble bilen dynket først med Prickbort, skummet, spylet, dynket i Surfex, skummet, spylet, dynket i IronX opp til øverste profil på siden før bilen ble skummet og vasket. Åpnet også panseret for å vaske motorrom. Brukte her Tools detailing brush og Surfex HD. Etter siste vask og avspyling så bilen slik ut: Gikk en runde på lakken og kjente ingen behov for clay. Gullende rent! Tok også av hjulene: Kjørte her en runde med Prickbort først, så Surfex HD og heftig agitering med Vikan allround-børste. Dessverre ingen etterbilder av dette. Ble her litt ivrig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 12, 2012 Kjørte så noen ekstra runder på felgene for å sikre best mulig resultat: Brukte her også clay som første bildet viser. Felgene fikk etter vask og tørk en runde med Swissvax Autobahn: Fant så en mengde steinsprutfyllinger som krevde litt ekstra oppmerksomhet: Disse ble våtslipt etter alle kunstens regler, og polert opp igjen: Og da ble det slik: Stort sett hele bilen ble tatt med Scholl S17+ på oransje Scholl pad med Rupes Bigfoot. På grovere RDS, våtslipte flekker og lignende, brukte jeg først Scholl S3gold på gul Scholl pad og Aeg roterende. Dette gjorde vei i vellingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 12, 2012 Her følger diverse poleringsbilder: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 12, 2012 Når det var gjort, rettet jeg oppmerksomheten mot interiøret. Der ble det først foretatt en skikkelig inspeksjon, så ut med matter for å vaske de. De ble dynket i Surfex, så børstet med Vikan-børste og deretter spylt av og hengt opp til tørk. Etter tørk ble de innsatt med Swissvax Pneu, før de igjen fant veien inn i bilen. Bilen ble også ryddet og tømt for søppel, deretter grundig støvsuget. Deretter ble gulvteppet tømt for hår; korte som lange. Brukte til dette en hår-rulle-børste og støvsuger. Renset så gulvteppet med Foma Mimo og Chemical Guys Greenclean. Vinduene fikk en runde industri-glassrens, alcantaraen renset med Swissvax Alcanta og skinnsetene renset med Swissvax Leather Cleaner og deretter satt inn med Leather Milk. Brukte Scholl Rapid 9000 på alle paneler innvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 12, 2012 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 12, 2012 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 12, 2012 Da var bilen endelig klar for voks, og her ble valget; Swissvax Crystal Rock. Det ble lagt to lag, med ca 14 timers mellomrom. Og her er etterbildene: Tidsbruk på hele jobben er ca 30 effektive timer. Jeg vil i samme anledning nevne at jeg har lokaler sentralt i Molde, og er åpen for å ta på meg flere jobber her i området. Ta kontakt helst pr telefon 99425655, så avtaler vi en uforpliktende befaring og hyggelig bilprat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...