A6 4B - Bytte styreenhet klima - hvilken som helst type?

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål ang. bytte av styreenhet for klimaen, altså selve boksen med knapper og display.

Her er det kun snakk om enkelt-DIN midtkonsoll.

Ser at flere på Ebay oppgir at disse passer overens med hvilke som helst av biler med dette karroseriet.

Mange ser jo like ut men har forskjellige delenr. Noen har med setevarme-justererknotter, mens andre har ikke.

Modellene før/etter facelift har også en liten forskjell på noen av klimaknappene.

Nå håper jeg virkelig noen har peiling på dette...

I min A6, kan jeg ta hvilken som helst styreenhet og sette inn, og den vil fungere?

Må man gjøre noe triks i VAG-COM, isåfall hva? (Tar helst imot med teskje).

Fant en med riktig delnr på ebay, men den koster over det dobbelte av enkelte andre typer.

btw, min har delenr 4B0 820 043AA

Og et annet nummer; 5HB 007 604-50

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er til facelift jeg trenger ny. Problemet er at det ikke er kontakt med styreenheten, dermed blir det litt vanskelig å lese ut koder...

Takk for tilbakemelding i alle fall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kontakt som i:

Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-614-111-ABS.LBL

Controller: 4B0 820 04

VCID: D2D7A3AB0DE1

Note: Excessive Comm Errors

Eller som i module not found?

Hvis det er det første så er det på grunn av feil latency-setting på den virtuelle com-porten.

Men antar enheten er død siden du vil ha ny...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kontakt som i:

Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-614-111-ABS.LBL

Controller: 4B0 820 04

VCID: D2D7A3AB0DE1

Note: Excessive Comm Errors

Eller som i module not found?

Hvis det er det første så er det på grunn av feil latency-setting på den virtuelle com-porten.

Men antar enheten er død siden du vil ha ny...

Det var et godt spørsmål, det er jeg jammen ikke sikker på!

Hadde nemlig bilen inne hos merkeverkstedet for klimaservice da den ikke kjøler.

De sa det var både gass og trykk på systemet, så det var ikke der feilen lå.

Det var de som sa de ikke fikk kontakt med styreenheten, så om det er det ene eller andre kan ikke jeg si dessverre.

Fikk ny verkstedtime for videre feilsøking om 14 dager, men om det er "bare" å skifte styreenhet gjør jeg gjerne det i mellomtiden.

Men om det ikke vil hjelpe uansett vil jo det være litt unødvendig bruk av tid, krefter og penger.

Klimaen fungerer forøvrig ellers, man kan stille inn temperaturer, viftehastighet og alt mulig, den kjøler bare ikke. Men gass og trykk er påvist.

Det kan jo seff være klimakompressoren, og ikke styreenheten.. : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm. Jeg har ikke greie på klima - bare så det er sagt. Men ser på forum at feilen som regel er en trykkbryter (F129) hvis det er gass på anlegget.

Men så lenge du har vært hos merkeverksted så vet nok de dette, og det jeg skreiv om latency gjelder kun ved bruk av VCDS. VAG sin VAS burde nok hatt kontakt med styreenheten.

Så du kan se helt bort fra mitt svar :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar uansett :)

Trykkbryteren var ny info for meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.