Bensintrykk. Ved tomgang og ved belastning.

Anbefalte innlegg

Bilen min har 3 bars regulator orginalt. Oppsettet på bilen er laget rundt dette trykket. Jeg har nå en justerbar bensintrykk regulator, slik at AFR på bredbåndslambdaen kan justeres slik jeg vil ha den.

Men produsenten sier: Your setup does not use long term fuel trims... Slik at man kan justere bensin trykket selv for optimal AFR.

Nå har jeg bestilt meg Autometer bensintrykk måler til å ha inne i bilen. Pluss at jeg har AEM afr måler også. Billige forsikringer og slipper synsing. http://www.summitracing.com/parts/ATM-4363-M/?rtype=10

Med utgangspunkt i en 3bars regulator, hva skal denne måleren vise ved tomgang/fullt ladetrykk ?

Hva skal jeg se etter ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis det er en 1:1 regulator så vil den gi 3+2bar ved 2 bar ladetrykk og 3-0.6bar (vis det er tomgangs vakuumet ditt) ved tomgang. (så lenge det er en slange inn fra Plenum til regulatoren.)

Har en ikke regulator som følger ladetrykket så vil en nesten ikke få inn bensin siden 3bar dysetrykk minus 2bar ladetrykk gir 1bar effektiv dysetrykk.

Sånn eg har forstått det.

Jonus trikset er vel 4bar grunntrykk + ladetrykk så dysene har oppi 6bar trykk sånn at en kommer unna med mindre dyser og det er lettere for Motronicen å styre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en regulator som jeg selv kan manuel justere opp og ned. Fra 3-5 bar. Har kjørt på oem 3 bar og bilen har gått fint på afr 12 +- på fullt ladetrykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en regulator som jeg selv kan manuel justere opp og ned. Fra 3-5 bar. Har kjørt på oem 3 bar og bilen har gått fint på afr 12 +- på fullt ladetrykk.

Hvorfor ikke da bare putte inn den oem 3bar regulatorn om det fungerte på 3bar?

Mvh Kim Rune

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke da bare putte inn den oem 3bar regulatorn om det fungerte på 3bar?

Mvh Kim Rune

Fordi jeg vil ha muligheten til å kunne tynne ut blandinga med E85 om jeg ønsker det.

Men spm mitt er hva bensin trykket skal være opp igjennom turtalls registret.

Har jo bredbåndet å gå etter, men vil også ha kontrollen på bensin trykket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.