#1 Skrevet Juni 15, 2012 (endret) Hei, har etter en måneds bruk av "ny"biln min, en A6 1.8TQ Avant 00mod, irritert meg over en del lyda:p 1: Verk som det gniss mellom øverste seterygg feste bake (Alcanatra) og treng nå tips tel kordan eg kan få fixa det, type smøring eller noe sånt? 2: bak AC panele så blir det en strøm dure lyd, nesten som det er en vifte med ødelagt lager, sykt irriterende, noen som har peiling der? Om det faktisk er en liten papst vifte av nå slag, eller om det er det elektriske i panelet som gjør at eg må bytt mannsjitn? 3: Ved pådrag mellom 1000-3000rpm på kald motor så hører jeg "tikkelyd" fra noe over luftventilen, som jeg er usikker på hva er, men ifølge bilde nr.3 "merke" nr.4 ved link, så er det luftfiltermodul, og den tikker mere og mere helt opp til 3000rpm, da slutter den helt, hvordan får jeg fikset dette? http://www.bsr.se/ofmanuals/monteringsanvisning-a4--01-a6-passat-1,8t.pdf 4: Ved pådrag ved lavt turtall så kommer det en metall klirre lyd fra motor, som om et panel eller varmeskjold av nå slag er løst, evt. eksos, noen som har vært borti det før? Høres rett og slett ut som nå skrammel som er løst.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 16, 2012 Bump. Ingen som har peiling på noe av det ? Iallefall om det er vifte bak AC panel eller noe i den duren 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 16, 2012 3: Har samme tikkelyden på min, komme fra nr 3 på det bilde, er visst helt normalt ifølge folket her inne når jeg spurte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2012 I følge en Self Study guide jeg leste på AC å klima til Audi, så er det en vifte bak de "rillene" som er i ac panelet. denne trekker luft inn ifra kupeên for å måle tempratur slik at auto funksjonen virker:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 17, 2012 4: Høres ut som et løst varmeskjold ved eksosen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 17, 2012 I følge en Self Study guide jeg leste på AC å klima til Audi, så er det en vifte bak de "rillene" som er i ac panelet. denne trekker luft inn ifra kupeên for å måle tempratur slik at auto funksjonen virker:) Ja var det jeg tenkte meg da lyden går delvis eller helt vekk hvis jeg slår i siden av midtkonsollen, noe som er typisk for vifter der et lager er gåent eller nå sånt 4: Høres ut som et løst varmeskjold ved eksosen Hehe, var det jeg regnet med da det kunne høres sånn ut, men lurte bare på om noen hadde erfaring med lignende lyd eller noe som går igjen på modellen elns 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...