Skal felgen være bredere en gummien på rs6-1 ?

Anbefalte innlegg

Hei, fikk me et sett 19" rs6-1 felger da jeg handlet meg Audi A6 1.8TQ 00mod, med et sett "A-One" dekk, men gummien stekk innfor felgen i bredden, mao, felgen er bredere i kanten en gummien er, feil dim. på dekk eller?

 

Han sa det var Nankang dekk på, men lurte meg vist..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekkstrekk kalles det :)

 

Bredde på dekk og felger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vere godkjent med 225 på 9" felg ihvertfall. Ligger sikkert en liste en plass over alle bredder og størrelser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

235/35-19 dim på dekk, felgene vet jeg ikke, men er originale Rs6-1 19"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er originale vil jeg tro felgen er 8,5" - skal vel ikke være så mye strekk på det oppsettet iallefall, mulig det er dekktypen som gjør at det blir slik, aldri hørt om A-One. Uansett så er det ikke "feil" dim på noen måte.

 

Legg ut et bilde av hvordan det ser ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 235 på mine og 8,0 felg, ikke noe spesielt strekk der..

 

 

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, var nettop og tok bilder med dig.kameraet men ikke faen om jeg finner en kabel med mini-usb utgang på.. Laster opp bilde nårr jeg finner ut hvordan: p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dekket det er snakk om er Durun A-one. Ikke det beste i gata, men ikke værre en Nankang, så du ble ikke lurt iallefall ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uenig i det med om at dekket er bedre eller værre, jeg hadde Durun A-one etter Nankang en gang, og etter å ha montert de på felg så kjørte jeg en tur på ca 3mil og returnerte til dekkverkstedet og ba de sjekke at alt var i orden mtp lufttrykk og alt mulig.

Alt var "i orden", men bilen kjentes ut som jeg konstant kjørte på glattisen, kjentes ut som jeg fikk skrens om jeg gjorde litt småbråe rattbevegelser, og dette var følelsen jeg fikk etter å ha byttet fra Nankang over til disse Durun A-one dekkene. Dermed føler jeg at jeg med rette kan uttale meg om forskjellen på akkurat disse dekkene :P Dessuten bråkte de mere også, og var dårligere enn Nankang på våt veg også, og ifølge forståsegpåere så skal jo dét være kliss umulig..!

Men, jeg har vertfall bytta tilbake til Nankang og er blitt en happy puppy igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, føler jeg har godt grep, ikke at jeg har rattet så sykt mye siden jeg fikk lagt om, men fikk tho et problem etter at eg la på rs6-1 felgene, ESP går vill i IKKE skarpe svinger nårr jeg ligger i normal fart..

Kjørte hjem fra jobb her om dagen, samme ruten jeg alltid kjører, satt der i min egen verden og hørte på musikk litt før høyt (hehe), plutselig begynner bilen og oppfører seg merkelig og dytter tilbake gasspedalen, viste seg at ESP gikk amok..

 

Noen som har peil? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, felgen skal ALDRI NOENSINNE være breiere enn dekket, så får kidsa her inne si hva de vil :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uenig i det med om at dekket er bedre eller værre, jeg hadde Durun A-one etter Nankang en gang, og etter å ha montert de på felg så kjørte jeg en tur på ca 3mil og returnerte til dekkverkstedet og ba de sjekke at alt var i orden mtp lufttrykk og alt mulig.

Alt var "i orden", men bilen kjentes ut som jeg konstant kjørte på glattisen, kjentes ut som jeg fikk skrens om jeg gjorde litt småbråe rattbevegelser, og dette var følelsen jeg fikk etter å ha byttet fra Nankang over til disse Durun A-one dekkene. Dermed føler jeg at jeg med rette kan uttale meg om forskjellen på akkurat disse dekkene :P Dessuten bråkte de mere også, og var dårligere enn Nankang på våt veg også, og ifølge forståsegpåere så skal jo dét være kliss umulig..!

Men, jeg har vertfall bytta tilbake til Nankang og er blitt en happy puppy igjen.

 

Helt nye dekk er som oftest veldig mye mer glatte de første milene enn ved normal bruk, så det er jo ikke så rart dette, da det ligger en silikon/slippmiddel"hinne" fra støpingen som må slites bort først. Og om det i tillegg var våt vei så er det iallfall ikke rart at de føles glatte i starten. Det samme kunne gjerne ha skjedd med Michelin Pilot Sport Cup dekk for å si det sånn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den følelsen med de dekkene hadde jeg hele tiden helt til dekkene var slitt til korden. Så den forklaringen kjøper jeg rett og slett ikke. Jeg kjørte ikke bare de 3 milene med de dekkene, men mange hundre mil. Og når den karakteristikken jeg nevnte var en følelse jeg satt med hele tiden så var det ingen innbilning. Avfei det så mye du vil, dette er slik jeg opplevde forskjellen på disse dekkene og sånn er det med den saken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, føler jeg har godt grep, ikke at jeg har rattet så sykt mye siden jeg fikk lagt om, men fikk tho et problem etter at eg la på rs6-1 felgene, ESP går vill i IKKE skarpe svinger nårr jeg ligger i normal fart..

Kjørte hjem fra jobb her om dagen, samme ruten jeg alltid kjører, satt der i min egen verden og hørte på musikk litt før høyt (hehe), plutselig begynner bilen og oppfører seg merkelig og dytter tilbake gasspedalen, viste seg at ESP gikk amok..

 

Noen som har peil? :P

 

Sjekket at det er samme dimensjon på dekkene på alle fire?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den følelsen med de dekkene hadde jeg hele tiden helt til dekkene var slitt til korden. Så den forklaringen kjøper jeg rett og slett ikke. Jeg kjørte ikke bare de 3 milene med de dekkene, men mange hundre mil. Og når den karakteristikken jeg nevnte var en følelse jeg satt med hele tiden så var det ingen innbilning. Avfei det så mye du vil, dette er slik jeg opplevde forskjellen på disse dekkene og sånn er det med den saken.

 

Det jeg sier er at stort sett alle dekk er glatte når de er helt nye, mye mer enn ved resten av levetiden, og du beskriver en situasjon på 3 mil fra de var flett nye der de føltes så "på glattisen" at du måtte tilbake til forhandler for å sjekke om alt var rett. Var bare en henvisning til dette.

 

At dekket i seg selv er elendig skal jeg ikke bestride på noen måte da jeg ikke har vært borti merket noen gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg ut bilde av oppsettet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, felgen skal ALDRI NOENSINNE være breiere enn dekket, så får kidsa her inne si hva de vil :D

 

Gidder jo ikke å kjøre rundt med smale felger om vi ikke må :) Dekk kjøper man etter størrelsen man får tucket godt oppi skjermene når bilen er lav ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt utydelig da det ble tadd med en telefon, men ser tydelig at felg er bredere en gummien :)

Merket forøvrig at dimensjonene på alle var likt, men har Durun bake og A-One framme

20120616_181619.jpg

20120616_181615.jpg

20120616_181604.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ikkje opp bilde. Men er det 235 dekk på 8 eller 8,5 så skal det jo være bredt nok. Har sjølv brukt 235 på 8,5 og 9,5.

Dekkmerker er alltid litt forskjelig fysisk bredde mellom merker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2124

 

Litt utydelig da det ble tadd med en telefon, men ser tydelig at felg er bredere en gummien :)

Merket forøvrig at dimensjonene på alle var likt, men har Durun bake og A-One framme

 

Durun og A-one er samme dekket. Det heter Durun A-One.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der var det fikset, haha, godt mulig, men sto verken A-one å bakdekka eller Durun framme, menmen: p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydeligvis er dette et av de smalere 235 dekkene. Men syns ikkje at dette såg gale ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe ja, godt mulig, tror det har blidd finere hvis gummien stakk ulite lengre ut en felgen tho

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er perfekt etter mine auer og sikkert mange andre sine. det er og mindre sjangs for sporing.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvis dette er org. RS6 felger er vel de 9" brede?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.