Dempere fra audi 100 c4 2.5tdi 1991på a6 2.5tdi c4 1996?

Anbefalte innlegg

som tittel sier, passer disse overens? alt ser fryktelig likt ut..

skulle ventet å kjøpt nytt senkesett istede, men trenger dempere til midten av neste uke, og det står gode dempere på delebilen jeg har..

Fant forøvrig ut at jeg må bytte begge lenkarmer, tårnlager, styreledd, og dempere.. helt utslitt.

men er vel mye slitasje med rundt 1000 kilo hvilende på ei forstilling:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, dette går om hverandre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner her at jeg ikke behøver å bytte hele fjerbenet, men hvordan får jeg ut selve demperen av fjerbeinet da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner her at jeg ikke behøver å bytte hele fjerbenet, men hvordan får jeg ut selve demperen av fjerbeinet da?

Du kan vel ta de ut via åpning i motorrommet i toppen av fjærbeinet, og bruk et verkty de har på biltema til å skru ut innfestingen på toppen av fjærbeinet som holder demperen i fjærbeinet.

Noe slikt tror jeg..... hvis jeg ikke husker feil...

Har en slik selv liggende, men husker ikke om jeg brukte den på typ44 100 eller C4 100 : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel ta de ut via åpning i motorrommet i toppen av fjærbeinet, og bruk et verkty de har på biltema til å skru ut innfestingen på toppen av fjærbeinet som holder demperen i fjærbeinet.

Noe slikt tror jeg..... hvis jeg ikke husker feil...

Har en slik selv liggende, men husker ikke om jeg brukte den på typ44 100 eller C4 100 : flau :

Passer C4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du gjør dette kan det være lurt å støtte opp fjærbein med en kloss e.l. da du løsner det som holder dette på plass. Husk å merke på hvor braketten på toppen av dempertårnet sitter før du skrur den av, da dette er camber instillingen på C4, slik at du får satt det tilbake akkurat der det satt fra før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men ser også det er ledninger for abs og klosseslitasje på min, a6'n.. men på 100 er de bare klippet ved kontakten, og ikke noe ledninger i hjulbuen, eneste til klosseslitasjen. Går det an å bytte over?

sett at jeg bytter over hele fjærben, da jeg ikker har verktøy for å få ut demperen av fjerbeinet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.