#1 Skrevet Juni 15, 2012 Titter etter ny bruksbil. Har prøve kjørt en 2.0tdi å syntes den bilen med den motoren var veldig riktig. Er denne motoren så dårlig som folk skal ha det til ? Så bilen hadde vært inne på et par aksjoner fra møller, usikker på hva det var. Bilen er ivertfall fra 05. og 140 hk utgaven hvordan er det å chippe disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 15, 2012 Titter etter ny bruksbil. Har prøve kjørt en 2.0tdi å syntes den bilen med den motoren var veldig riktig. Er denne motoren så dårlig som folk skal ha det til ? Så bilen hadde vært inne på et par aksjoner fra møller, usikker på hva det var. Bilen er ivertfall fra 05. og 140 hk utgaven hvordan er det å chippe disse? 2,0 TDI er vel en veldig utprøvd konstruksjon som viser seg å være ganske holdbar, har ikke fått med meg at den har et dårlig rykte, må evt være noen tilfeller av girkasseras med dsg det da. Har denne selv i en Passat 3C (140 hk) og synes den fungerer utmerket, bunnsterk og går pent (common rail, modellene før 2009 har vel pumpedyse, enda litt sterkere, men også mer støyende). Disse motorene tåler vel også fint tuning opp til 170-180 hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 15, 2012 Meget god motor som passer ypperlig i B7. Det negative er vel svinghjul, turbo og klutsj i tillegg til ledningsnett og dyser som har røket på en god del biler, flere her i klubben også ble rammet av sistnevnte for noen mnder siden... Med god programvare og fornuftig bruk er det vel chipping trygt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 15, 2012 Har hatt en del problemer med oljepumpe se denne tråden: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=181965 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 15, 2012 Koster vel også en god del når det blir trøbbel med dysene? sitter ikke så lett tilgjengelig som eldre typer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 15, 2012 At dette er noen "problemmotorer" tror jeg er godt overdrevet ! Men her i klubben hører vi jo gjerne om noen eksempler da det er mange som har biler med disse motorene og jungeltelegrafen går. Av egen erfaring har jeg hatt en 2,0tdi 170hk som fungerte problemfritt de 120000 den rullet ! Har foreldre med tilsvarende 140 hk som har gått problemfritt de 100000 den har rullet . Om man skulle være uheldig og få slike feil som nevnt over her med motoren , så er det ting som møller har utvidet garanti på ! så derfor viktig og kjøpe en Norsk bil . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 15, 2012 Har vært litt tull med drev til balanseakselmodulen. Dette var aksjon på passat 3C å bytte ut disse, skjønner at det var aksjon på dem men har dessverre ikke vært aksjon på audi med dette problemet utrolig nok. Det ene drevet løsner og skader det på veiva og det til oljepumpa. Har også vært borti rund aksel til oljepumpa. Ikke ofte tull med svinghjul på de rettstilte motorene til vag men det skjer jo innimellom. Mvh Glenn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 17, 2012 2.0tdi motoren er ganske greie,men forbruk er ikke helt sånt jeg trodde skulle bli. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...