Caddy uten temperatur måler.... WTF?

Anbefalte innlegg

Noen som aner om det bare er instrumentet VW har spart penger på å la være å montere? Eller krever det bytting av flere ting, samt strekk av kabler?..... Kjipe folk altså.....: bh ::angrygun:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange nyere biler kommer tydeligvis uten tempmåler. La merke til det i nye Up! som jeg kikket på forrige dagen, og Vitoen (2011 mod) jeg kjører på jobb er også uten tempmåler. Er tydeligvis nok med varsellamper.

De tidligste Ur-quattro kom heller ikke med tempmåler, det gjorde heller ikke de tammere slektningene i 80-serien. Ur-en hadde turbotrykksmåler, sugemotorene hadde vakuummåler (econometer) på plassen som senere modeller fikk sin tempmåler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat samme tullet på Transporter. Tror du må ha med kjørecomputer for å få temp måler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 2007 Caddy så er det bare å bytte instrument til feks Touran fra rundt samme årsmodell. Alt av sensorer og kabling ligger klart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På Lupoen min er det heller ikke tempmåler, da de har ofret den for en ekstra forbruksmåler i forhold til Lupoene med bensinmotor.

Men nyere biler har såpass med elektronikk som overvåker det meste at et varsellys om noe er galt er nok, ikke som før da målere virkelig trenges for å selv holde koll på alt til enhver tid. Min bil har et blått lys i dashen når vanntempen er under en viss temp, slik at man ikke tyner bilen midtvinters (og ellers forsåvidt) før den har fått opp en viss temp. Utenom det å sjekke at bilen er varm før man belaster den hardt (bør kunne ta dette på sunn fornuft) eller å sjekke at termostaten ikke er gåen, så holder vel bilens elektronikk nok koll på grenseverdier etterhvert at dette ikke er et vesentlig instrument i samme grad som før?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi har noen elldre 07/08 caddyer på jobben uten tempmåler, disse har heller ikke dieselvarmer, så blir jo aldri varm på vinterern, får vel ikke temp måler på billig utgavene. de nye vi har med litt mer utstyr har også tempmåler ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta det som en liten trøst at de hadde ikke blitt noe varmere på vinteren selv med tempmåler ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De tidligste Ur-quattro kom heller ikke med tempmåler, det gjorde heller ikke de tammere slektningene i 80-serien. Ur-en hadde turbotrykksmåler, sugemotorene hadde vakuummåler (econometer) på plassen som senere modeller fikk sin tempmåler.

Og akkurat dette bidro til at jeg varmskjærte motoren i Type 85'en. Varsellampene lever jo sitt eget liv i en gammel bil og de har man lært seg å ignorere. Når det begynner å kakle er det jo litt i seineste laget (og da lar man det bare stå til i kampens hete;)). Econometeret hadde også null bruksverdi, for det bekrefta jo det jeg allerede var klar over: At kjøremønsteret mitt i denne bilen var svært lite økonomisk: smil :.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vi har noen elldre 07/08 caddyer på jobben uten tempmåler, disse har heller ikke dieselvarmer, så blir jo aldri varm på vinterern, får vel ikke temp måler på billig utgavene. de nye vi har med litt mer utstyr har også tempmåler ;)

Ny måte og tjene penger på?: rolleyes

Utstyr: Tempmåler - 10000kr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Irriterer meg veldig på dette selv , har en 2011mod Mercedes Sprinter 519Cdi som firmabil , og der er det heller ikke temp måler.

Idiotisk da man ikke vet om motoren er driftsvarm eller ei..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Irriterer meg veldig på dette selv , har en 2011mod Mercedes Sprinter 519Cdi som firmabil , og der er det heller ikke temp måler.

Idiotisk da man ikke vet om motoren er driftsvarm eller ei..

Så tar det deg jo hele 3 sekunder å finne fram tempen i kjørecomputeren da.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er computer på den. Vitoen jeg kjører på jobb har ikke computer, det er en 2011 modell 115 CDI 4x4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er computer på den. Vitoen jeg kjører på jobb har ikke computer, det er en 2011 modell 115 CDI 4x4.

Trodde det var standardutstyr jeg.. Men daaaså :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord, kjøpe Touranbrett og sette inn, og vips ferdig??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da ett konstant svar smarten :P

Men som Per Henrik nevner , er det ikke komputer på min heller , så det går faktisk IKKE :shf:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med andre ord, kjøpe Touranbrett og sette inn, og vips ferdig??

Må nok programmere startsperre, da den ligger i instrumentet.

Irriterte meg i begynnelsen på min firma bil(2007 Caddy 2.0SDI) men det går over.;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da ett konstant svar smarten :P

Men som Per Henrik nevner , er det ikke komputer på min heller , så det går faktisk IKKE :shf:

Og da ser du sikkert at jeg svarte Per Henrik også da, smarten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da ser du sikkert at jeg svarte Per Henrik også da, smarten?

Må sjekke litt fakta før du hiver ut ett slikt "hallo" svar vet du :P

Hadde jo ikke skrevet inn i tråden her om jeg hadde funnet det på kjørekomp :)

Olje nivå kan man sjekke fra display , men ikke noe så logisk som vanntemp... , smart

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.