#1 Skrevet Juni 16, 2012 Hei ! Har nå fylt på ca en til halvannen liter på 4000km....er det normalt ? er en 1,8Turbo...skifta oljepumpe og sil for 4000km siden. dette er vell litt overkant fra normalt? litt fakta om bilen: 2001 1,8Turbo quattro Audi A4 b6 Håper på kjappe og positive svar, takk på forhånd ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 16, 2012 synes det høres mye ut,har kjørt ca 8k på min 1,8t siden oljeskift,og har ikke måttet etterfylle noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 16, 2012 Kommer jo litt annpå korleis du behalder gasspedalen, turbo biler bruker olje ved hard kjøring:) Km stand på bilen? Lekker det olje nokon plass?(toppdekselpakning) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 16, 2012 Litt mye olje, min 1.8 non turbo bruker ca 1liter på 10000km, har du noen synlige lekasjer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 16, 2012 Litt mye olje, min 1.8 non turbo bruker ca 1liter på 10000km, har du noen synlige lekasjer? Nei har ikke det, ser ikke noe eneste jeg ser er litt svetting på girkassa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 16, 2012 Kommer jo litt annpå korleis du behalder gasspedalen, turbo biler bruker olje ved hard kjøring:)Km stand på bilen? Lekker det olje nokon plass?(toppdekselpakning) noen ganger kan jeg være litt hard hehe....den har snart gått 155.000km, ser ingen lekkasjer bare litt svetting på girkasse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 17, 2012 noen ganger kan jeg være litt hard hehe....den har snart gått 155.000km, ser ingen lekkasjer bare litt svetting på girkasse Viktig å blåse den rein av og til:p kan ikkje sote den igjen då går den dass;) Svetting på girkassa, kjem det frå girkassa eller kan det vere at det dryper frå motor og ned? Er det olje(svart) det du ser? Ta av plast deksle oppå motoren(festa med to klips på venstre side) og sjå på høgre/venstre side og sjå om du ser eit eller anna som kan vere syndern. Meina eg skifta toppdekselpakning rundt 150-160tkm(mulig det var litt meir), den va dårlig vertfall! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 17, 2012 Min også bruker litt olje. Ikke unormalt det altså 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 17, 2012 Ryker det noe blått av bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 17, 2012 Viktig å blåse den rein av og til:p kan ikkje sote den igjen då går den dass;)Svetting på girkassa, kjem det frå girkassa eller kan det vere at det dryper frå motor og ned? Er det olje(svart) det du ser? Ta av plast deksle oppå motoren(festa med to klips på venstre side) og sjå på høgre/venstre side og sjå om du ser eit eller anna som kan vere syndern. Meina eg skifta toppdekselpakning rundt 150-160tkm(mulig det var litt meir), den va dårlig vertfall! Ikke sant, må få blåst det reint hehe Ja det var litt svetting fra toppdekselpakningen, så da får jeg bytte den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 17, 2012 Ryker det noe blått av bilen? Nei...er ikke noe blå røyk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 17, 2012 Min også bruker litt olje. Ikke unormalt det altså Hvor mye olje bruker den ca på 5000km? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 17, 2012 Ikke sant, må få blåst det reint heheJa det var litt svetting fra toppdekselpakningen, så da får jeg bytte den Er sikkert den pakninga som har forårsaka dette, den er grei å bytte og:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 17, 2012 Er sikkert den pakninga som har forårsaka dette, den er grei å bytte og:) Høres bra ut får ta å kjøpe det på jobb i mårra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 18, 2012 Jeg har netopp hatt samme problem . Min brukkte omkring 1,5 l på 10000. Men bynte å ryke lit blått av eksosen ettervert, derfor fant jeg ut att jeg skulle ovehalde toppen. Den har gått 215 k . På veien da fant jeg også ut att veivhus ventilasjon var spukket og morken. Det var derfor mye olje søl i motor rom grundet olje damp som kom til over alt. Fant også mye olje flytende i I Culer , da jeg kom til turboen, så var den sliten også. Og i toppen var alle eksos ventil styringer dålig, alle ventilene måtte byttes og eksos kammen. Burde sjekke veivhus vetilasjonen . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 18, 2012 Hvilken olje bruker du ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 18, 2012 Daniel: Var da voldsomt hvor sliten den var mtp på kilometerstanden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 19, 2012 Sjekk veivhusvent, det L-forma plastrøret som går ut av oljefilterholder er en klassisk synder. 1.8T skal ikke bruke så mye olje i utgangspunktet. Min brukte tilsvarende mye olje før jeg fikk fiksa nevnte rør. Toppdekselpakning er også typisk som nevnt. Men å påstå at 1.8T drikker olje er vissvass, da er det noe som ikke er tett en plass Litt mer bruker de nok når du pisker de litt, men ikke massevis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...