Anbefalte innlegg

har en gammel jobb bil som er nokså sliten i karroseriet og dermed hadde jeg tenkt å rullemale denne.

hva slags maling bør brukes til dette? ikke noe særlig klar for 1000 kr pr litern på denne bilen ;)

 

noen andre tips til jobben?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke helt hva den heter men Biltema har noe bengalakk-ish maling.

Har selv rulla gamle driter'n med den :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, tror det var denne jeg brukte! Sitter bra den. (mtp at jeg bare børsta av møkka med kost før jeg malte og det sitter bra ennå!) :P hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm... denne funker vel ikke på plast støtfanger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk 2k båt lakken de har ;) den er gull, pluss at det blir blankt haha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvordan er det på plast fangerne? ser for meg at det vil flasse av...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men hvordan er det på plast fangerne? ser for meg at det vil flasse av...?

Du må legge på ein plastikk primer:)

All lakk o.l. må ha plastikk primer på plast ellers vill det flasse av:) Primeren virker som ein lim:)

Plasten bør og vaskes/skures godt med zalo vann først pga plasten er full i slipp middel for at den skulle komme seg ut av forma når den var ny, og dette slipp middelet ligger tvers gjennom plasten så hjelper ikkje at den er gammel og brukt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjelder det samme på glassfiber også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjelder det samme på glassfiber også?

Glassfiberen holder og vaske ren, men den må nok pusses litt og ha plast primer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og damen fikset den stygge grønn fargen på golfen hennes (Golf 3) med å male den matt svart.

 

Dette ble utrolig bra for å være rullemalt.

 

Brukte denne malingen:

METAL%2040.ashx?w=320&mh=280&as=1

 

Kjøpt på:

Blomsterdalen Farvesenter AS i Bergen.

De forhandler http://www.flugger.no

 

Kostet rett over 200lappen.

 

Denne malingen kan tynnes med wite spirit, så kjøpte dette også.

En slik en: MIN%20TERP.ashx?w=320&mh=280&as=1

 

Dette brukte vi til å tynne ut malingen litt, slik at den skulle flyte litt bedre ut etter rullen hadde vært over så man ikke skulle se merker fra rullen osv.

 

Dette ble utrolig bra! Man ser ikke at bilen er rullemalt, ser ut som det er sprøytet på.

 

Vi pusset over med sandpapir (Våtpapir), så spylte bilen og satt i gang.

Burde da ta fler strøk. Vi tok 2 strøm og var strøk nr2 som gjorde vidunderverket.

 

Vi tok over lister, fangere, plastikk, rust, alt sammen. Bare rullet over alt utvendig utenom glass, lykter, skilt osv.

 

 

 

Anbefales!

 

NB: Ikke tynn malingen for mye. Da skjer det noe med den som ikke er bra.. husker ikke helt men kanskje den ikke tørker :confused:

 

 

Edit: Glemte å legge til at det er nå snart 1 år siden maling og denne henger like godt på lakken som når vi malte, Ingenting som har flasset.

Bilen har også vært i en kolisjon da panseret bøyde seg, og skjermen tok litt skade. Bilen som ble kræsjet i ble helt ødelagt bak, men golfen fikk ny fanger, skjermen ble sparket inn og vi satt oss på panseret så er den 100% igjen. Men beste av ALT er at golfen fikk søren meg ikke en ripe i "lakken" en gang.. Dette er UTROLIG sterk maling.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og damen fikset den stygge grønn fargen på golfen hennes (Golf 3) med å male den matt svart.

 

Dette ble utrolig bra for å være rullemalt.

 

Brukte denne malingen:

METAL%2040.ashx?w=320&mh=280&as=1

 

Kjøpt på:

Blomsterdalen Farvesenter AS i Bergen.

De forhandler http://www.flugger.no

 

Kostet rett over 200lappen.

 

Denne malingen kan tynnes med wite spirit, så kjøpte dette også.

En slik en: MIN%20TERP.ashx?w=320&mh=280&as=1

 

Dette brukte vi til å tynne ut malingen litt, slik at den skulle flyte litt bedre ut etter rullen hadde vært over så man ikke skulle se merker fra rullen osv.

 

Dette ble utrolig bra! Man ser ikke at bilen er rullemalt, ser ut som det er sprøytet på.

 

Vi pusset over med sandpapir (Våtpapir), så spylte bilen og satt i gang.

Burde da ta fler strøk. Vi tok 2 strøm og var strøk nr2 som gjorde vidunderverket.

 

Vi tok over lister, fangere, plastikk, rust, alt sammen. Bare rullet over alt utvendig utenom glass, lykter, skilt osv.

 

 

 

Anbefales!

 

NB: Ikke tynn malingen for mye. Da skjer det noe med den som ikke er bra.. husker ikke helt men kanskje den ikke tørker :confused:

 

 

Edit: Glemte å legge til at det er nå snart 1 år siden maling og denne henger like godt på lakken som når vi malte, Ingenting som har flasset.

Bilen har også vært i en kolisjon da panseret bøyde seg, og skjermen tok litt skade. Bilen som ble kræsjet i ble helt ødelagt bak, men golfen fikk ny fanger, skjermen ble sparket inn og vi satt oss på panseret så er den 100% igjen. Men beste av ALT er at golfen fikk søren meg ikke en ripe i "lakken" en gang.. Dette er UTROLIG sterk maling.

 

Du kan ikke legge ut ett bilde av den bilen? Litt spent på å se resultatet og fargen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ikke legge ut ett bilde av den bilen? Litt spent på å se resultatet og fargen.

 

Det kan jeg. Men blir ikke før tidligst i kveld. Er på jobb nå og frem til kl 21.

Fargen ser ikke helt svart ut, er litt lysere, hint av svart-grå kanskje.. Men dette er pga. den er matt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant forresten et mobilbilde av den.. Ser kanskje ikke så godt fargen.. men er nå hvertfall en liten smakebit frem til jeg tar nye bilder i kveld.

golfen-mattsvart.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne har jeg malt:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=188625

 

brukte biltema emaljelakk matt sort. og biltema sine små ruller,fine slike som brukes inne på vegg etc.. da får du nesten ikke merker etter rulla :)

 

våtpusset ned hele bilen,og vasket med tynner,så malte jeg.. 2 strøk,kan oxo matte ned mellom hvert strøk for finere finish..

gi gass... et par timer så er du ferdig ;) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

denne har jeg malt:

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=188625

 

brukte biltema emaljelakk matt sort. og biltema sine små ruller,fine slike som brukes inne på vegg etc.. da får du nesten ikke merker etter rulla :)

 

våtpusset ned hele bilen,og vasket med tynner,så malte jeg.. 2 strøk,kan oxo matte ned mellom hvert strøk for finere finish..

gi gass... et par timer så er du ferdig ;) hehe

 

Så jo ikke så ille ut den:) Kanskje det blir ett lite vinter prosjekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er bilen malt men syns den ble noe matt. er det noen som vet om biltema selger klarlakk til å på denne emalje lakken? trenger svar fort ;) event andre steder billig. koster ikke mye mer på denne bilen nå hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.