Anbefalte innlegg

Gammlingane har handlet seg ny bobil denne skulle gjerne hatt noe voks på seg:p usikker på om bilen er lakkert med lakk over alt eller om det er gelcoat. noen tips til holdbar voks som kan brukes på denne. bilen er en Fiat Benimar.

 

Bernhard?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Collinite 845 passer fint om det er lakk eller gelcoat.. Brukte den på faderns båt og min bil.. Vannet preller like bra av begge :)

 

Om det er hele prosessen jeg hadde med båten eller voksen som gjorde utslaget mtp at han sleit med å komme opp i 50knop i fjor, men den dro seg rett opp i 53knop(gps måling) når den ble sjøsatt nå for et par uker siden..

Så glatt er den i hvertfall :)

 

Også er den visst ekstremt holdbar etter hva jeg har lest! (har kun hatt den på i ca 1 mnd, så skal ikke si for mye om egen erfaring mtp holdbarhet da)

 

også er den veldig billig! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk hvor handlet du denne? viktigeste er at den er lett å jobbe med siden bilen er stor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden vi er inne på dette med "bil"pleie :) hva anbefales for å polere en campingvogn/bobil? Den voksen som ble nevnt skal ihvertfall handles inn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax Endurance :)

 

Har på lager dersom du trenger å få tilsendt en krukke : smil :

 

Ord. pris: 1,999,-

Din pris: 1,499,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan også anbefale Collinite 845! Billig, lett å jobbe med og ser bra ut :)

 

IMG_4128Kopier.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne tro at det var medlemmer dra detailers club her inne også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken club? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden en er inne på kjøretøy som kan finne på å ha plastvinduer...hvilken voks anbefales for å bruke på plastvinduer for å få god vannavvisende effekt? Type slik som RainX og Nanolotus gjør på glassvinduer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan også anbefale Collinite 845! Billig, lett å jobbe med og ser bra ut :)

 

IMG_4128Kopier.jpg

 

Og dette fikk du til med 150krs voks... :)

 

Forberedelser? Vask offcourse men med hva? Clay?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden en er inne på kjøretøy som kan finne på å ha plastvinduer...hvilken voks anbefales for å bruke på plastvinduer for å få god vannavvisende effekt? Type slik som RainX og Nanolotus gjør på glassvinduer?

De kan også brukes på plast. Jeg syns forøvrig både Nanolex og Nanolotus er bedre enn RainX. Både når det gjelder holdbarhet og hvor lette de er å jobbe med.

 

Når det gjelder voks til bobiler kan man bruke akkurat samme vokser som på alle andre biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står nå iallefall på RainX at den ikke skal brukes på plast, noe slipemidler i den.

Nanolex og Nanolotus, inneholder de ikke slipemidler?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke Rain-X på plast. Autoglym anbefaler sin super resin polish til både vinylvinduer og plastvinduer. Skulle tro det funket på resten av bilen også! (Bruker det jevnlig på cabbens bakvindu, og har reddet visiret på en gammel hjelm med det!) Man får ellers noe teflongreier til hjelmvisirer, men det blir kanskje noe overkill.. :P

Jeg ville vel snarest investert i en maskin også, synes faktisk Biltemas to-pads funker ypperlig til pålegging!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen bilder med nyvokset bil..

 

IMG_2488.jpg

 

IMG_2491.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står nå iallefall på RainX at den ikke skal brukes på plast, noe slipemidler i den.

Nanolex og Nanolotus, inneholder de ikke slipemidler?

 

Ingen slipemidler i noen av disse. Jeg har alle tre.

Voks kan du også bruke på plast, men jeg dårlig erfaring med holdbarhet.

 

Edit:

Etter litt googling ser jeg at man ikke anbefaler RainX på plast pga alkohol som er brukt som løsemiddel.

Alkohol og plast går ikke nødvendigvis godt sammen, men jeg har aldri hatt noen problemer med dette før.

Det gjelder også visir på mc-hjelmer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen slipemidler i noen av disse. Jeg har alle tre.

Voks kan du også bruke på plast, men jeg dårlig erfaring med holdbarhet.

 

Edit:

Etter litt googling ser jeg at man ikke anbefaler RainX på plast pga alkohol som er brukt som løsemiddel.

Alkohol og plast går ikke nødvendigvis godt sammen, men jeg har aldri hatt noen problemer med dette før.

Det gjelder også visir på mc-hjelmer.

 

Har hatt det flere ganger på visir, og det har jeg ikke fått noe dårlig tilbakemelding på jeg vertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OM jeg hadde hatt voks med rød firkant og hvitt kryss på til 1000-20000 pr. krukke, hadde jeg ikke brukt det på bobilen.. :)

 

Er det er snakk om Gelcoat, tror jeg at vokser utviklet for båt kan være bra.

Har polert yoghurtbegeret (eldre cabin cruiser) til svigerfar et par gang, nå sist med Flagship-serien til Meguiar´s.

 

Om du ikke vil det, tror jeg er parafinbasert voks a la Collonite, nevnt over her, kan være veien å gå. Ikke carnauba

 

Collonite er forøvrig knallbra produkter til alt annet med hjul i familien :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og dette fikk du til med 150krs voks... :)

 

Forberedelser? Vask offcourse men med hva? Clay?

 

Stemmer det ja :)

 

Hadde ei poleringsrunde i påska med Scholl S03, S17+ og S30+ på DA maskin. Dette bilde er for et par uker siden etter grundig avfetting, vask og ny voks; Prickbort, surfexhd, ironx etterfulgt av håndvask med meguiars nxt shampo. Bruker Bilt hamber auto clay men var unødvendig denne gangen.

Også la jeg jo på colliniten.

 

Men det finns jo mange andre produkter som jeg sikkert kunne oppnåd samme resultat med :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OM jeg hadde hatt voks med rød firkant og hvitt kryss på til 1000-20000 pr. krukke, hadde jeg ikke brukt det på bobilen.. :)

 

Er det er snakk om Gelcoat, tror jeg at vokser utviklet for båt kan være bra.

Har polert yoghurtbegeret (eldre cabin cruiser) til svigerfar et par gang, nå sist med Flagship-serien til Meguiar´s.

 

Om du ikke vil det, tror jeg er parafinbasert voks a la Collonite, nevnt over her, kan være veien å gå. Ikke carnauba

 

Collonite er forøvrig knallbra produkter til alt annet med hjul i familien :)

 

 

 

Krukka er verdt det doble i mine øyne...... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krukka er verdt det doble i mine øyne...... ;)

 

Joda, Roger. Kjenner produktet :) -ikke det jeg sier :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.