Audi S4 C4 AAN Bensin problemer.

Anbefalte innlegg

Har en Audi S4 som er convertert til E85.

kjører 1.3 ladetrykk (peak 1.4) k26/27 med en custom manifoild, 630 dyser og 3" eksos.

jeg kjører på bensin afr så går utifra 14.7 på tomgang og 12-12.4 på full skuv.

Denne konverteringen krevde Manuell boost controller og bensintrykksregulator så jeg kjøpte meg en sånn

Her

jeg justerte bensintrykket opp slik at jeg får sånn nogenlunde rett afr..

problem nr 1: På manometeret til bensintrykket (Som er montert RETT før fuelrailen på tur slangen)

hopper opp og ned.. veldig ustabil. ligger og hopper mellom 3-4 bar (grunntrykk)

problem nr 2: Når spoolen kommer og jeg lader opp mot max trykk går afr opp til 13-14 ...

problem nr 3: Når jeg stopper motoren mister jeg all bensintrykk i fuelrailen.

noen inspill? hva kan det være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet bensinpumpe? det skal og være en returventil der som kan gjøre at trykket forsvinner når du stopper motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står orginal bensinpumpe der så vidt jeg vet.. har ikke byttet noen jeg hvertfall..

returventil? sitter ikke denne internt i pumpa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at orginalpumpen ikke klarer å levere nok suppe til E85 konvertering og så stor turbo/dyser, er nok derfor trykket faller på full øs.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. greia er jo at jeg har kjørt en stund med dette oppsettet og det har funket bra.... men da med en annen btr, mulig pumpa klarte å gi meg rett en litn periode, men at den er ferdig nå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får meg ei 044 pumpe til helga.. så da får jeg håpe dette gjør susen!:) tusentakk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.