#1 Skrevet Juni 17, 2012 (endret) Har hatt en liten lekkasje ifra eksospotta en stund, har bare kjørt med det uten og gjort noe. Prøvde å tette det her en dag med slik eksosbandasje fra Biltema, varte bare et par timer så var den borte. Men igår skulle jeg ut på langtur, også hadde jeg litt for stor fart på en "ødelagt" fartshump dvs at det var noen store hull laget av regnvannet midt i veien. Smalt ganske godt i bilen, og etter dette så bråkte bilen helt ekstremt! Mistet veldig mye trykk kjente jeg også selv. Har sitt litt i etka, men klarer ikke å finne ut hvilken del av eksosanlegget dette er. Den er lokalisert ca ganske langt framme ved motoren, og er på samme linje som førersetet. Tok et par bilder for å forklare bedre: Så hvordan får jeg fikset dette? Bilen er en Audi A6 1,8t 2000 Avant 4b c5 ANB motor og manuell girkasse. Takk for all hjelp! :-) Edit: Er dette mellomrøret etter katalysatoren? Delenr: 8d0253301CH ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 18, 2012 Noen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 18, 2012 viss det er kun fleksirøret som er defekt kan du jo bare sveise inn et nytt , selger fleksirør f.eks hos biltema for en billig penge har gjordt dette flere ganger med stort hell på flere forskelige biler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 18, 2012 Kapp av og sveis inn nytt fleksi rør. Eventuelt kjøp ny katt og downpipe, da får du skru-kobling.. billigst er og sveise... Samme skjedd på B5'en min, dro på biltema og kjøpte ny fleksikobling... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 18, 2012 (endret) Funker det og bare bruke en slik http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Eksosanlegg/Eksosanlegg-Universal/Fleksibelt-skjoteror-79122/ ? Funker det ikke og bare og bruke rør klemmer også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 18, 2012 Sjekk diameteren, jeg brukte et annet rør med forskjellig diameter, så kappet på den diameteren som passet hos meg. Funker ikke og bruke rør klemmer. Du ser at det er en forhøyning på kantene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 18, 2012 Sjekk diameteren, jeg brukte et annet rør med forskjellig diameter, så kappet på den diameteren som passet hos meg.Funker ikke og bruke rør klemmer. Du ser at det er en forhøyning på kantene. Ok, da får jeg prøve å sveise. Takk skal du ha! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 20, 2012 En siste ting: er eksospotta en stor del, slik at jeg må av med hele? Eller er det flere koblinger på den? Regner med st jeg må demontere for å få sveise? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 20, 2012 Jeg sveiset mens anlegget sto på bilen.. Men er veldig trangt når man skal sveise på toppen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 20, 2012 Eksospotta? Hvilken en av de? Eller mener du hele eksosanlegget? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 20, 2012 Hele anlegget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...