Anbefalte innlegg

Vurderer nye felger til A4 B5 Avant til neste sommer, men er helt fersk i forhold til bil og felg/dekk dim. : dum :

Har sett på noen hjulsett på bildeler.no, og funnet noen jeg liker. Trenger derfor hjelp til å finne ut om de passer, og hva man må gjøre i forhold til vognkort?

 

Dette hjulsettet:

Hjulsett, Sommer 17" RS6

7,5x17 ET42 M/Nankang 225/45x17 5x112mm (Boltsirkel)

Dette hjulsettet leveres med Nankang dekk 225/-45ZR-17 94V, Felg 7,5x17 ET 42 (innpress).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er som regel 2 viktige ting og tenke på.

Rulleomkrets skal ikkje endres med mer enn 5%.

Inpress skal ikkje endres med mer enn 15mm(totalt) 7,5mm på kvar side.

Så står det i vognkortet ditt at din bil er levert med 195\50 på 15" med inpress ET 42(som et eksempel) så kan du endre inpress så lavt som ET 35(da vil felgene komme lengre ut mot hjulbuen, høyere inpress og felgene kommer lengre inn)

 

Som eg har forstått det, holder du deg innenfor desse 2 reglene (rulleomkrets å inpress) så skal du ikkje ha behov for og få det skrevet inn i vognkort.

 

Så ja, desse felgene\dekkene passer til din bil, men eg vil sei at dei vil havne langt inne i hjulbuen, men det er sikkert noken med A4 som kan gi bedre svar på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte RS6 hjul fra bildeler.no til caddyen i vår, var 19" da men samme det.

Disse var med 235/35-19 Nankang dekk. Disse dekka bråker sykt mye, så anbefales ikke.

Kjøre 20" på samme bil ifjor med hankook dekk, å det bråket mye mindre.

 

Det går no fint med 8 eller 8,5 bredde med 35 innpress på disse bilene. Hjulene skal jo være nermest mulig skjermbuen

8,5x17 et 35 med 225/45-17 er toppers

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar...

 

Er desverre mye jeg ikke skjønner hva er...

Vet ikke hva noen av tallene untatt str 17" på felgen betyr...

Vet ikke hva rulleomkrets er og hvor denne står,

Heller ikke hva innpress er. Så hva ET42 eller ET35 betyr, vet jeg ikke...

 

Har jo ikke lyst på at dekket skal ha mulighet til å treffe hjulbuen, eller andre feil skal skje...

 

Noen som har A4 B5 som kan gi meg råd i forhold til dette?

Er helt grønn med bil, dette er min første bil som jeg kjøpte for ca 2 mnd. siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.