#1 Skrevet April 21, 2005 trenger litt ekspert hjelp. Kjørte hjem fra jobb som vanlig i dag. sløkte bilen i garasjen, og vifta fortsatte berre å surre. tenkte at motoren var så heit at vifta etterkjølte. Var oppe i garasjen en halv time etter og da surra vifta fortsatt. Synes det var jævli rart. Startet og stoppet littt, hjalp ikke. Tok av minuspol fra batteriet, da sløkte den. Men med en gang jeg koblet den til igjen begynte vifta, selv om motorern ikke har vert kjørt på flere timer.. Har en anelse om at det kan være en giver (temp måler) som er gåen eller noe. Bilen er en 99 mod golf 4 110hk tdi Noen som har meininger om hva det kan være?? Takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 21, 2005 radiatorviftene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 21, 2005 På slangen inn til radiator står det en tempgiver. Dersom den tar kvelden vil enten viftene gå hele tiden, eller de går ikke i det hele tatt. Byttet den på 2.6'en til fatter ifjor sommer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 22, 2005 hjertelig takk.. skal prøve å bytte denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 22, 2005 Det var ikke tempføleren.. Noen med andre forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 22, 2005 Hei ! Vet ikke hvordan det ser ut på denne bilen, men det sitter sikkert et relé som starter viften. Det er ikke helt uvanlig at reléer (kontaktsettene) brenner fast. Hvis det har brent fast vil det ligge spenning ut til viften hele tiden. Meget enkelt å sjekke . 2 min jobb. Mvh Terje 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 27, 2005 Heilt riktig som du sier terje.. Det ligger en styreenhet under batteriet. Fant ikkje ut av det selv so måtte ha den inn på verksted. Der drog de bare ut pluggen på styrenheten, og satt den inn igjen. Den ble sikker "resetet" da. Verste var at de skulle ha betalt for 1 time.. 900,- + mva.. 1148,- for en time, holdt på å takrulle aldeles inne på møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...