#1 Skrevet Juni 18, 2012 Trenger ny girkasse til min 2000mod A4 1.8TQ. Skal ringe rundt på skrot i sverige. Men, lurer på siden jeg uansett MÅ ha ny kasse. Hva skal jeg gå for? 5trinn til min bil. 5trinn til samme bil som min, bare sportsutgaven TSQ (høyere giret?). Eller noe 6trinns? Om jeg går for 5trinns kassa fra en TSQ, må jeg bytte diff bak? Tips mottas med takk Mvh Kim Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 19, 2012 Ingen ? Mvh Kim Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 19, 2012 Trenger du annen utveksling eller 6 trinn da? Om du skal bytte er det sikkert greit å få med diffen fra samme bil om ikke du får sjekka det opp først. Enda bedre er å få med seg Diff med sperre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 19, 2012 Når jeg først må ha kasse går jeg for TSQ kassa. Høyere gira å kansje sterkere?? Har ivertfall funnet en kasse, men.... Må jeg ta med bakdiff fra samme bil? Mvh Kim Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 19, 2012 Når jeg først må ha kasse går jeg for TSQ kassa. Høyere gira å kansje sterkere??Har ivertfall funnet en kasse, men.... Må jeg ta med bakdiff fra samme bil? Mvh Kim Rune TSQ kassa er vel fortsatt "bare" en 01A tror jeg.. 01E 5/6 trinns med tilhørende diff og sperre gjør nok susen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 19, 2012 TSQ kassa er vel fortsatt "bare" en 01A tror jeg.. 01E 5/6 trinns med tilhørende diff og sperre gjør nok susen. Ja. Men er ikke giringen forskjellig? Feks, TQ kassa får ca 95 i andre gir mens TSQ kassa kommer opp i 110-115 i andre gir? Og da mindre turtall på langkjøring i femte gir. Noen som vet om hidden på di to kassene? Ombygging til 01E, må ikke mellomaksling og stikkakslinger byttes? Samt nav osv..... Mvh Kim Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 20, 2012 (endret) Noen plass der man kan finne gear ratio osv på forskjellige kasser/biler ? På mine to kasser er nummer: 01A 301 211 J 01A 301 211 N 35/9 (3.89) ratio Skal stemme med bakdiffen min Kan jeg f.eks putte inn en kasse fra en 2.8L med samme ratio? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...