Er spesialverktøy for VW som regel på plass hos Møller verksted?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, har et hjullager som har begynt å synge litt på Lupo 3L'en, så det er på tide å bytte. Men der trengs spesialverktøy da det er ulikt på den fra alle andre Lupoer.

Lurte på om dette kanskje alikevel er noe som Møller verksteder har, selv om det kun er for Lupo 3L og Audi A2 1,2tdi (3L) som vel ikke har blitt solgt nye i norge noen av de?

Ser de selger verktøyet på Meca, men det står i underteksten at det kun passer for Lupo 3L/Audi A2, så bruksområdet er jo veldig begrenset da :)

http://catalog.meca.no/Catalog.aspx?BrandID=133&ModelID=918&CarReference_ID=68&CategoryID=159&CategoryType_ID=1

Her inne er det jo en god del som jobber på Møller-verksteder og kanskje vet om dette er slikt som man har tilgjengelig? Eller eventuelt ikke?

(jada, jeg vet at det bare er å ringe rundt på de forskjellige verkstedene innenfor rimelig rekkevidde og sjekke selv, men i tilfelle noen vet dette så skader det ikke å spørre direkte her heller? :) )

Det kan jo hende at man må bite i det sure eplet og kjøpe et spesialverktøy til nesten 4000kr for å skifte et enkelt hjullager som sikkert blir det eneste så lenge jeg har bilen, men må man så må man...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette skal dem ha :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har hvertfall noe lignende man fint kan bruke;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søker du opp artikkel nr på meca så får du opp uten spesifikke bilmodeller så dette er nok et universal sett på lik linje med alle de andre settene som finnes på markede.dette er noe vi skal ha i settene våre,jobber på vw.send meg en pm med regnr så skal jeg som jeg får tid i morra til å sjekke hva slags verktøy som skal til

http://catalog.meca.no/Catalog.aspx?searchRef=2370a831-0ebf-4d50-96f4-5e86af6ccd81&CategoryType_ID=0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen :) Det er til denne bilen her, regnr er DL78099

CAM0669.jpg

Venstre hjullager som synger karaoke når bilen går rett fram eller svinger til høyre :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om ikke alle forhandlere har det, så vil jeg jo tro dem har slikt sentralt, og alle deler kommer jo over natta, og har de planlagt jobben, så bør de jo ha fått tilsendt nødvendig verltøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.