Anbefalte innlegg

Noen som har vert borti noe av det samme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden ingen andre gidder.. :P

 

du får altså ikke clutchen til å koble ut slik at du får lagt i nytt gir... vel.. kan jo være flere grunner til det.. ene er at avstandn plutselig ble for høy eller at noe er i klem... har du spacer mellom gir og kasse? Har dette fungert før? evt med hva slags oppsett?

 

kan det være forskjell på 3b svinghjulet og 1991 Audi 200 20v Quattro sitt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde problemer med at clutchen ikke gikk i inngrep med samme oppsett av motor, svinghjul og gir:) Det var pga at det er er for liten avstand og at det måtte til spacer selv med enkelmassesvinghjul.

 

Flere som har hatt problemer med at Spec clutchen ikke løser ut. Trykkplata som har vært problemet i de tilfellene jeg har vært borti.

 

Kan også være senteret på lamellen din som når bunn på inngående aksel på girkassa, men tror ikke Spec lamellene er så skumle sånn sett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har fjernet lageret i svinghjulet og satt i lager i veiva for inngående aksel (så du får kassa helt inntil)?:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

siden ingen andre gidder.. :P

 

du får altså ikke clutchen til å koble ut slik at du får lagt i nytt gir... vel.. kan jo være flere grunner til det.. ene er at avstandn plutselig ble for høy eller at noe er i klem... har du spacer mellom gir og kasse? Har dette fungert før? evt med hva slags oppsett?

 

kan det være forskjell på 3b svinghjulet og 1991 Audi 200 20v Quattro sitt?

 

 

takk for svar:)

 

Har målt avstanden fra utløserlager og trykkplata, og der er det millimeterklaring( altså "spott on" vis jeg tenker riktig)

 

Har ikke spacer mellom gir og kasse, og har ikke hadd dette tidligere..

 

Begynner å bli ganske utolmodig nå: bh :

 

Bare dette som står igjen fra å prøvekjøre prosjektbilen: gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har fjernet lageret i svinghjulet og satt i lager i veiva for inngående aksel (så du får kassa helt inntil)?:P

 

Ja har fjernet det lageret og satt nytt lager i veiva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så du har kjørt med tilnermet likt oppsett før? Var nylig bort at en venn av meg hadde problemer med Spec clutchen sin. Broren hans hadde Spec trykkplate med samme avstander som han selv. Den fungerte men ikke hans egen.

 

Har ikke ei annen trykkplate å prøve på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke kjørt med tilnermet oppsett før, hadde orginal 1.8 før jeg begynnte prosjektet..

 

Har orginal trykkplate jeg kan prøve.

 

Litt spesielt at det ikke altid fungerer med samme oppsettet

 

Har og luftet sikkert 1 liter med bremsveske til sammen.

 

Noen som har hatt problemer med å lufte clutchsystemet ?

 

Skal i teorien/praksis være plankekjøring å lufte dette mener jeg !?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at du ikke får den i gir sant? Ikke at du får den i gir og at den ikke går fremover?

 

Har hatt problemer med det også jeg:P Clutch er noe som går meg imot! Sett på en bremselufter som suger på slavesylinderen:) Funker hver gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at du ikke får den i gir sant? Ikke at du får den i gir og at den ikke går fremover?

 

Har hatt problemer med det også jeg:P Clutch er noe som går meg imot! Sett på en bremselufter som suger på slavesylinderen:) Funker hver gang.

 

ja får den ikke i gir med clutch pedalen inn.

 

Har prøvd med bremselufter som suger fra slavesylinderen, men ingen fremgang :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, merkelig. Jeg kjørte jo samme type motor, svinghjul og girkasse. Jeg hadde motsatt problem. Jeg kjørte ikke Spec clutch, men org trykkplate med sinterlamell.

 

Kan være lamellen som legger seg helt inntil svinghjulet når du skrur inntil kassa da pga at avstanden er for liten. Tror jeg hadde samme problem som deg først. Modifiserte så senteret på lamellen og fikk da motsatt problem fordi lamellem gikk fri men trykkplata var alltid litt innklemt pga avstanden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å løsne girkassa og legg imellom 3 stk M12 skiver i std størrelse pr bolt for å få den litt ut om du ikke har spacer tilgjengelig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm begynner å tro at jeg ikke får ut all lufta fra systemet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å løsne girkassa og legg imellom 3 stk M12 skiver i std størrelse pr bolt for å få den litt ut om du ikke har spacer tilgjengelig:)

 

Men vil ikke dette føre til at det blir større mellomrom fra utløserlager til trykkplate?

 

Da vil jo trykkplata få mindre "press" på seg ? eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det:) Tenker bare tilbake på egne erfaringer, dvs at jeg måtte ha spacer med samme oppsett. Hadde samme symptom som deg fordi lamellen går helt inn på inngående aksel for så å bli klemt mot svinghjulet når du skrur kassa inntil. Det fører til at inngående aksel får fart på seg når du starter den og man får den ikke i gir. Bare et tips:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lamellen sitter ikke feil vei? Hvem vei sitter neglene i senter? Jeg hadde min feil vei først..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det:) Tenker bare tilbake på egne erfaringer, dvs at jeg måtte ha spacer med samme oppsett. Hadde samme symptom som deg fordi lamellen går helt inn på inngående aksel for så å bli klemt mot svinghjulet når du skrur kassa inntil. Det fører til at inngående aksel får fart på seg når du starter den og man får den ikke i gir. Bare et tips:)

 

Ok forstår nå va du mener :)

 

Høres fornuftig ut, må prøve å space ut kassa i morgen.

 

Gir feedback her viss situasjonen blir bedre;)

 

Takk for tipsene;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lamellen sitter ikke feil vei? Hvem vei sitter neglene i senter? Jeg hadde min feil vei først..

 

Hm. Trodde jeg bare fikk lammelen på en vei: klø :

 

Men skal sjekke om den er rett etter jeg har prøvd å spacet ut kassa..

 

Takk for svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fungerer clutchen: rock :

 

Spacet ut girkasse fra motoren med 2mm skiver:)

 

Takk til Stig Marius Øverbø for tipset :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden skulle nesten vert på "Samletråd - motor 2,2 20VT (AAN, ADU, ABY, 3B)"

 

Fant ingen løsning på problemet der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fungerer clutchen: rock :

 

Spacet ut girkasse fra motoren med 2mm skiver:)

 

Takk til Stig Marius Øverbø for tipset :)

 

Bra det løste seg!

 

Arti å kunne være til hjelp:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.