Kn innsatsfilter vs original

Anbefalte innlegg

Hei. Har et KN innstatsfilter på en standard pumpedysemotor. (Medkjøpt med bil)

Vurderer å legge det på hylla for å montere standardfilter istedfor.

Gjør et KN-filter noe annet godt enn å være udødelig?

Ser for meg at vedlikeholdet av knfilteret kan redusere levetida til lmm...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp sittet å lest på nettet de siste dagene angående trimming av dieselmotorer, men finner det søren meg ikke igjen. Det var en test der det var kjørt 3 forskjellige dynomålinger, da med henholdsvis originalt innsats-papirfilter, sportsluftfilter (også innsats) samt uten filter.

Målingene viste at det ved bruk av innsats sportsluftfilter mistet motoren 0,9-1hk kontra originalt nytt papirfilter, altså = ingen praktisk forskjell.

Uten filter ble det faktisk målt 1-1,5 hester mer, men det sier seg jo selv at dette ikke er bra over lenger tid :P

Nå skal det sies at jeg ikke husker kvaliteten på det gitte sportsluftfilteret, og det kanskje kan ha noe med saken å gjøre?

Min erfaring er at det gir liten praktisk forskjell annet enn kanskje litt mer lyd, og selvfølgelig placebo-effekten : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Orginal bil, orginalt luftfilter ;) Hvorfor endre på noe som fungerer perfekt? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste luftfilterbokser i VW/Audi er ikkeno særlig restriksjon uansett. 1.8T flower lett 300 motorhester på originalt papirfilter. Mange biler kjører med samme filterboks som større motoralternativer (f.eks 2.4'n i A6 4F har samme filter som 3.2FSI).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.