#1 Skrevet Juni 19, 2012 Hei. Har et KN innstatsfilter på en standard pumpedysemotor. (Medkjøpt med bil) Vurderer å legge det på hylla for å montere standardfilter istedfor. Gjør et KN-filter noe annet godt enn å være udødelig? Ser for meg at vedlikeholdet av knfilteret kan redusere levetida til lmm... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 19, 2012 Har nettopp sittet å lest på nettet de siste dagene angående trimming av dieselmotorer, men finner det søren meg ikke igjen. Det var en test der det var kjørt 3 forskjellige dynomålinger, da med henholdsvis originalt innsats-papirfilter, sportsluftfilter (også innsats) samt uten filter. Målingene viste at det ved bruk av innsats sportsluftfilter mistet motoren 0,9-1hk kontra originalt nytt papirfilter, altså = ingen praktisk forskjell. Uten filter ble det faktisk målt 1-1,5 hester mer, men det sier seg jo selv at dette ikke er bra over lenger tid Nå skal det sies at jeg ikke husker kvaliteten på det gitte sportsluftfilteret, og det kanskje kan ha noe med saken å gjøre? Min erfaring er at det gir liten praktisk forskjell annet enn kanskje litt mer lyd, og selvfølgelig placebo-effekten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 19, 2012 Orginal bil, orginalt luftfilter Hvorfor endre på noe som fungerer perfekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 20, 2012 De fleste luftfilterbokser i VW/Audi er ikkeno særlig restriksjon uansett. 1.8T flower lett 300 motorhester på originalt papirfilter. Mange biler kjører med samme filterboks som større motoralternativer (f.eks 2.4'n i A6 4F har samme filter som 3.2FSI). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...