#1 Skrevet Juni 19, 2012 Heisann, jeg har nettopp anskaffet meg en ny Audi A6 og lurer på hvilket bilpleie produkt jeg skal starte å bruke. Jeg vil starte og bruke det beste man kan få......men hva er best? Er det noen som har erfaringen med de forskjellige produktene? Alt av polering, voksing, etc... skjer for hand for denne mannen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 19, 2012 Har ikke svaret jeg, du kan jo starte her ... Den komplette bilpleie guide 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 19, 2012 Den er grei, men jeg vil gjerne høre fra VW/Audi entusiaster om hva de mener er de beste produktene. Personlige kommentarer..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 20, 2012 Jeg har etter å ha lest litt om Swissvax her inne prøvd det for første gang på min. Koster litt mer, men har aldri hatt en slik glans.. Boksen du får er ganske stor og holder nok i flere år. Jeg brukte Swissvax Shield, som skal ha en langtidsbeskyttelse. Jeg har prøvd mye tidligere, men aldri noe hvor vannet preller av som her. Før påføring brukte jeg Prickbort (etter å ha blitt anbefalt det her og andre steder på nett), høyttrykk og håndvask. Er nok andre Swissvax som har enda bedre glans, men synes denne var helt rå, i tillegg ville jeg gjerne ha noe som holder lenge. Til å vaske med brukte jeg Swissvax sin waschpudel, men det finnes andre, lignende og like bra produkter. Til tørk bruker du en microfiberklut beregnet til dette (min ble kjøpt for 19,- på Torshov Bilrekvisita). Voksen tørket jeg av med vanlig Turtle Wax polérduk og så et eget microfiberhåndkle for å fjerne overflødig fett/voks og for å få den siste finishen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 20, 2012 Jeg lurer på Swissvax, har hørt mye bra om det produktet, samt jeg har lest om produktet inne på forumet. Regner med jeg går for Swissvax på A6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 21, 2012 "Prickbort" som Henning viser til har jeg stående i hylla av den enkle grunn at det står på kanna "forsiktig lakken kan skades" Hvor lenge lar dere "Prickbort" ligge på før alt er spylt vekk ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 21, 2012 "Prickbort" som Henning viser til har jeg stående i hylla av den enkle grunn at det står på kanna "forsiktig lakken kan skades" Hvor lenge lar dere "Prickbort" ligge på før alt er spylt vekk ? Lar det ligge på opptil 5 minutter. Det er nok ikke noe problem så lenge det ikke tørker inn på lakken, ingen avfetting skal det. Så sørg for å ikke stå i sola. Tviler på dette er noe problem, ellers hadde ikke produktet blitt lovprist her og flere andre plasser på nett 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 21, 2012 Jeg har brukt Pricbort i flere år uten problemer, avhengig av hvor skitten bilen er så har jeg det liggende fra 5-10 minutter før jeg legger skum på der igjen. Ellers bruker jeg stortsett Swissvax og Chemical Guys når det kommer til såpe, vokser og utstyr... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 21, 2012 Legger du skum på Pricbort før du spyler, eller spyler du vekk Pricbort først og så skum ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 21, 2012 Legger skum på Pricbort ja, for så (avhengig av hvor skitten bilen er) å la det ligge i ytterligere 5-10 minutter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...