Feil i tilhengerkontakt, måle spennig ?

Anbefalte innlegg

Hei,

er det noen som vet om man kan måle spenning i tilhengerkontakt på bilen uten å ha tilhenger tilkoblet ?

Mener å ha lest at "kretsen" ikke er sluttet, og fikk ikke noe spenning mellom jord etc. når jeg målte.

Problemet er at det er ingen lys på hengern, whatsovever. Sjekket det jeg kan se visuelt inne i kotakt på henger men ikke i bilen (sitter noe jævelig: mad :).

tenkte å kjøpe en slik tester på tema, men om det er mulig å måle seg fram slipper jeg kanskje..

takknemlig for tips : rolleyes

mvh

Runar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva slags bil du har og hvordan ledningsnettet er koblet opp...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer helt an på hva slags bil du har og hvordan ledningsnettet er koblet opp...

ok trodde dette var standard oppsett..er en non wag :P...honda crv 2006 mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er brudd på 3/hvit/ jord så er det vel ingenting som lyser, så jeg ville startet der.

Litt OT: Noen hengerprodusenter mater begge baklys fra en av kursene (og ikke fra hver sin pinne), og da lyser det OK på henger, men bilens diagnose påstår at noe er feil (siden den andre kursen ikke bruker strøm). (Touran + Tysse henger).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er forskjellig på bilmerker og modeller, kjekt med en tester som du skriver. Hvis det er ettermontert hengerfeste ligger feilen der ....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt skjema det linkes til her og er originalt montert hengerfeste, får teste med en tester, eventuelt sjekke med en annen bil på hengeren:0)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpt en tester på Biltema, og koblet den til,,ikke et lys eller noe liv. Tenkte at det kanskje var noe rust eller noe inne kontaktet byttet denne,skruene var selvfølgelig rusta: mad : bytta den, men

Fortsatt ikke noe på testeren etter bytte av kontakten, prøvde å følge ledning men den kom jeg ikke til.

Burde kanskje nevne at dette har virket for 14 dager siden.

Det er vel ikke noen sikring etc til dette da det er koblet på baklys etc? Alt annet av lys på bilen virker.

Så da er det kanskje brudd i kabelen?

Takknemlig for tips her: gråter :: bh :

Mvh runar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan være ein styremodul som er gåen. på min golf v så er det ein liten boks bak i bilen som er koblet til hengerfestet og ledningsnettet på bilen. på min bil er den på passasjersida bak interiørkledningen. han sikkert være det samme med din og.

hos meg og fungerer alt bortsett fra hengerfestet som funket for nokre årsidan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan være ein styremodul som er gåen. på min golf v så er det ein liten boks bak i bilen som er koblet til hengerfestet og ledningsnettet på bilen. på min bil er den på passasjersida bak interiørkledningen. han sikkert være det samme med din og.

hos meg og fungerer alt bortsett fra hengerfestet som funket for nokre årsidan

ringete forhandler og på min bil med manuell var det ikke noe sånt, sa de...fikk beskejed om å sjekke om parklyset virket, har ikke testa akkurat det.

Om det virket så måtte jeg feilsøke på kabelen....:shf:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk testa tester på en annen bil og den virka fint. Fant også ut at en i slektanhadde revet arv koplinga på hengeren og montert igjen... Koblet om denne etter skjema fra leverandør og da virket lysene på hengeren med en annen bil. Men in er fortsatt død, både på testerog henger.

Prøvd å demontere en del bak men kommer ikke til/ finner ikke hvor det er koblet. Kan det være ensidig som er gått? Alt av lys på,bilen virker....

Må vel levere den inn men er jo litt teit om det er bare en sikring eller noe banalt... Noen som har noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørrest ut som det er jord/minus som ikke har kontakt. Har du muighet og kunskap å måle

for se at det er brydd i kabelen? Det er bare å bruke en biper. Det er hvertfall en start.

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

en sen update her men kan fortelle at det var den jævl...sikringen som var gått.

Verkstedet (auth honda verksted) som informerte meg om at det ikke var noen styremodul på bilen min fnt ut at det var det likevel, og det var en egen sikring for hengerfeste, men ikke i sikringsboksen selvfølgelig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikringer som ikke er i sikringsboksen er ganske vanlig på japse ....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er brudd på 3/hvit/ jord så er det vel ingenting som lyser, så jeg ville startet der.

Litt OT: Noen hengerprodusenter mater begge baklys fra en av kursene (og ikke fra hver sin pinne), og da lyser det OK på henger, men bilens diagnose påstår at noe er feil (siden den andre kursen ikke bruker strøm). (Touran + Tysse henger).

Hei

Litt mere OT: Noen som vet om det finnes en sak som man kan koble mellom bilkontakten og tilhengerkontakten slik at man slipper slike feilmelding som f.eks. nevnt over. Type canbus-fix som er laget for tilhengerkontakter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.