Anbefalte innlegg

Noen som har hatt problemer med lav bremsepedal etter ombygging av bremser?

Jeg har bygd om min 84 golf 1.6 med bremser fra golf 2.8 vr6! jeg sliter veldig lav bremsepedel! noen som har vært borti noe liknende?

er ikke luft eller slikt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har hatt problemer med lav bremsepedal etter ombygging av bremser?

Jeg har bygd om min 84 golf 1.6 med bremser fra golf 2.8 vr6! jeg sliter veldig lav bremsepedel! noen som har vært borti noe liknende?

er ikke luft eller slikt!

Tja kan jo være et par forskjelige feil dette sikkert,

-Hvis du preser pedalen i bånd, synes du at pedalen da blir dyttet litt ut igjend så er det mest sansynelig luft

har du skiftet hoved sylinderen også??? Hvis ikke kan dette være problemet at du ikke får nokk veske ut i bremsekalipterne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm! er vel hovedsylinder fra 1.6 som sitter der ennå! kan være det som er problemet kanskje!

Men vil hovedsylinderen til 2.8 passe rett på systemet jeg har eller må jeg bytte forsterkeren også da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du har 9" bremsekraftforsterker (som jeg er rimelig sikker på at du har) kan du montere hovedbremsesylinder fra 16V. Denne satt også på Passat 32b, som det finnes godt med på skroten (dersom det er aktuelt å kjøpe en brukt bit). Mener å huske jeg ga ca 700 kr for min i Tyskland i fjor, så det er ikke store kostnaden.

Om du har hovedbremsesylinder fra 1,6L, vil det, som Tor Olav sier, kunne bli problemer med å bygge opp tilstrekkelig trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm! takk for gode råd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bytt bremse pumpa, og gi beskjed om hvordan det funker da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal holde dere oppdatert jeg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var dette problemet "forskjøvet" over på meg.... Hadde Eu godkjenning i går og fikk klage på lav pedal.... Holder det med og bytte kun sylinderen? eller må jeg bytte hele bremsekraftforsterkeren?

Hvis noen har en 16v som nevnt ovenfor og det passer så kan jeg være int i en sånn....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg bytter til G60 bremsekraftforsterker og pumpe vil jeg da få levert nok bremseveske til alle calippere da? Noen som veit.... Er vel ingen forskjell på Corrado og Golf BRS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bumper denne...

Bilen det gjelder: Corrado 2.0l 16V 9a motor, abs

byttet alt av bremser bak idag: skiver, klosser, calippere og hjullagerene. Etter lufting og alt av montering så trykker jeg bremsepedalen i bånn, pumper og tråkker, men bremser ingenting bak der jeg har byttet alt.

Starter bilen og da funker bremsene bak, men er fortsatt lav pedal.. kan trykke den ganske langt ned, trykker den lett i bunn når bilen står stille (har ikke prøvd å tråkke den i bånn i fart enda :o )

hva kan dette være? skal jo ikke være så lav pedal!

lasteventilen gåen?

luft i abs pumpesaken?

:confused: :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det samme skjedde med`første 80`n jeg hadde. da var det rett å slett bittelittegrann luft i systemet forde om vi mente det ikke var det. så dobbeltsjekk om det kan være dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okej, får ta litt mer lufting i helga! Her er noen tips jeg har søkt meg fram til..

Ha tenning på (biler med abs) under lufting av bremser

Ha alle hjula på bakken (pga lasteventilen) Dette hadde ikke jeg, da den var bukket opp

Ikke bånn pedalen da dette kan skade pakninger i hovedpumpa

Luft i riktig rekkefølge.

Hva er riktig rekkefølge på Corrado?? HB VB HF VF ? Ville tro det var det ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.