#1 Skrevet April 22, 2005 Noen som har hatt problemer med lav bremsepedal etter ombygging av bremser? Jeg har bygd om min 84 golf 1.6 med bremser fra golf 2.8 vr6! jeg sliter veldig lav bremsepedel! noen som har vært borti noe liknende? er ikke luft eller slikt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 22, 2005 Noen som har hatt problemer med lav bremsepedal etter ombygging av bremser?Jeg har bygd om min 84 golf 1.6 med bremser fra golf 2.8 vr6! jeg sliter veldig lav bremsepedel! noen som har vært borti noe liknende? er ikke luft eller slikt! Tja kan jo være et par forskjelige feil dette sikkert, -Hvis du preser pedalen i bånd, synes du at pedalen da blir dyttet litt ut igjend så er det mest sansynelig luft har du skiftet hoved sylinderen også??? Hvis ikke kan dette være problemet at du ikke får nokk veske ut i bremsekalipterne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 22, 2005 hmm! er vel hovedsylinder fra 1.6 som sitter der ennå! kan være det som er problemet kanskje! Men vil hovedsylinderen til 2.8 passe rett på systemet jeg har eller må jeg bytte forsterkeren også da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 22, 2005 Dersom du har 9" bremsekraftforsterker (som jeg er rimelig sikker på at du har) kan du montere hovedbremsesylinder fra 16V. Denne satt også på Passat 32b, som det finnes godt med på skroten (dersom det er aktuelt å kjøpe en brukt bit). Mener å huske jeg ga ca 700 kr for min i Tyskland i fjor, så det er ikke store kostnaden. Om du har hovedbremsesylinder fra 1,6L, vil det, som Tor Olav sier, kunne bli problemer med å bygge opp tilstrekkelig trykk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 22, 2005 hmm! takk for gode råd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 23, 2005 bytt bremse pumpa, og gi beskjed om hvordan det funker da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 23, 2005 skal holde dere oppdatert jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 1, 2007 Da var dette problemet "forskjøvet" over på meg.... Hadde Eu godkjenning i går og fikk klage på lav pedal.... Holder det med og bytte kun sylinderen? eller må jeg bytte hele bremsekraftforsterkeren? Hvis noen har en 16v som nevnt ovenfor og det passer så kan jeg være int i en sånn.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 11, 2007 Hvis jeg bytter til G60 bremsekraftforsterker og pumpe vil jeg da få levert nok bremseveske til alle calippere da? Noen som veit.... Er vel ingen forskjell på Corrado og Golf BRS. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 16, 2007 bumper denne... Bilen det gjelder: Corrado 2.0l 16V 9a motor, abs byttet alt av bremser bak idag: skiver, klosser, calippere og hjullagerene. Etter lufting og alt av montering så trykker jeg bremsepedalen i bånn, pumper og tråkker, men bremser ingenting bak der jeg har byttet alt. Starter bilen og da funker bremsene bak, men er fortsatt lav pedal.. kan trykke den ganske langt ned, trykker den lett i bunn når bilen står stille (har ikke prøvd å tråkke den i bånn i fart enda ) hva kan dette være? skal jo ikke være så lav pedal! lasteventilen gåen? luft i abs pumpesaken? :confused: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 16, 2007 det samme skjedde med`første 80`n jeg hadde. da var det rett å slett bittelittegrann luft i systemet forde om vi mente det ikke var det. så dobbeltsjekk om det kan være dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 16, 2007 okej, får ta litt mer lufting i helga! Her er noen tips jeg har søkt meg fram til.. Ha tenning på (biler med abs) under lufting av bremser Ha alle hjula på bakken (pga lasteventilen) Dette hadde ikke jeg, da den var bukket opp Ikke bånn pedalen da dette kan skade pakninger i hovedpumpa Luft i riktig rekkefølge. Hva er riktig rekkefølge på Corrado?? HB VB HF VF ? Ville tro det var det ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...