#1 Skrevet Juni 20, 2012 Hei! Dette gjelder ein Rallye golf. Eg kjøpte den for 1-2 mnd sida ca. Då var kjølevæska på det nivået de skulle være. Men merka i dag at kjølevæska har minka betydelig, eg fullte på vanlig vann til ein god del over max, starta bilen og kjøyrte ei runde. Då merka eg at den sank ned til max, og når eg stoppa den igjen steig vatnet opp til der eg fyllte opp til. Har ikkje merka at de har lekke ut nåke heller. Kan det være sprekk i toppen? kan det berre være ei luftboble i systemet eller toppakningen som har tatt kveld? nåken som har hatt samme problemet? ka kan eg gjere for å fikse det? takk for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 21, 2012 Du kan i hvertfall sjekk om vannet lukter eksos, dette tyder på toppakning lekk eller sprekt topp. Sjekk også om det kommer gass bobler opp i ekspansjonstanken når motoren går, dette tyder på det samme. Det kan også være sprekk i en slange eller dårlig vannpumpe, dette ser du ved å snoke rundt i motorrommet etter tegn på lekkasjer. Hvis det er vannpumpa pleier denne å lekke ut av et hull i bunnnen på den; jeg vet ikke hvordan det ser ut på en Golf, men det kan hende du kan inspisere for lekk ved hjelp av et speil. Dette var bare noen generelle råd som gjelder når man mister kjølevæske, andre har sikkert noe bedre å komme med? Lykke til! Mvh Martin Ulsaker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 21, 2012 Okay, takk for tips:-) men de e rart at eg ikkje har sett nåke lekkasje eller eksoslukt eller gassbobler i ekspansjonstanken:-s men skal forske nærmare på saken! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 22, 2012 Ikke unormalt at nivået synker littegrann ved varm motor ved kjøring, for så å stige når man stopper motor/avkjøler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2012 Okay, har fyllt på litt vatn og de kan virke som at det var litt luftbobler i systemet, men skal skifte oljen og sjå om det er vatn i den. Men håper at det bare va r ei luftboble som gjorde det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...