#1 Skrevet Juni 20, 2012 Heisann, som topic sier, motor olje til a4'en. Har søkt litt rundtom og finne svært mange forsjelige meninger... er 12.000 siden siste olje service var tatt, så tenkte og ta en ny nå. Pluger bestiler eg fra ngk etter va dem oppgjir i tabellen sin. Men motorolje... Va er og anbefale? Av viskositett, og merke? Har null tikking nå, ikkje med oppstart eller noe. Bilen bruker litt olje, er snakk om ned på minumum på rundt 5000 km. Bilen har nå Agip si syntetiske 5w-40 olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 20, 2012 5W-30 og 5W-40 er det mest brukte ved desse motorene. Er du fornøyd med Agip-oljen så ser jeg ikke grunn til å bytte til noe annet… såvidt meg bekjent så produserer Agip gode oljer. Personelig holder jeg til Castrol Edge tho, men det er meg. Kjører Castrol Edge 5W-30 med 10k intervaller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 20, 2012 Og motoren maler som en katt? ingen tikking ved oppstart ved vinter heller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 20, 2012 Jeg handlet nettopp castrol sin FST eller FTS (usikker på hva den het) 5-40 og er veldig fornøyd med den men har også hørt at agip skal være bra til disse motorene. Ang dette med å bruke olje ned mot x-30 er ikke nødvendig med mindre du skal kjøre 20.000 på samme olje. Og på turbo motorer er det vel bedre å ligge på x-40 og kanskje litt oppover. Er du plaget med kaldt klima på vinteren er d en fordel å kjøre på 0-x eller 5-x for smøringen sin del ved kaldstart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 21, 2012 Min 1,8T tålte ikke 5w30 olje, riktignok ganske så godt trimmet.. Den falt oljetrykket mye ved gode pådrag, gikk over til 5w50, noe som fungerte veldig bra. Orginal eller tilnærmet orginal motor vil jeg anbefale 5w40, castrol, mobil 1, agip osv.. Det aller meste av full syntetiske oljer i dag er bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 21, 2012 Takk for mange svar Får vel sjå va de lokale butikkene har. Men, noen efaring om fuchs si olja? Brukt dem på 80'en, og ble helt annerledes gange etter oljeskift! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...