Anbefalte innlegg

Lyden kom for ca 1 år siden. Bynte ganske svakt.

Høres ut som en bankelyd. Noe som slår mot en drivaksling i fart. Men det ligger ingenting imot akslingene. De går fri. Det var heller ikke lett å høre hvor lyden nøyaktig kom ifra.

Lyden økte med hastigheten i nedoverbakke !! Eller når bilen sluttet og akselerer,also uten motstand.

Man kan vel si at når lyden kom, så var det bare å gi gass,og lyden forsvant igjen.Men kommer tilbake når jeg slipper gasspedalen.

Men plutselig så var lyden borte.

Nu på vårparten kom den tilbake : bh :

Og det skikkelig. Av og til bynnte bilen å riste noe grusomt, når jeg da ga gass, ble alt borte.

Tok bilen på bokk en dag, og sjekket oppheng,motor/girlager og romsterte ordentlig med et spett.

Syntes at fremre motorlager kunne være noe slakk. Samme motorlagret på høyresiden.

Men,etter at jeg hadde gått løs med spettet på lagrene,ble bilen bra igjen !!

Var bra i over en måned,og nu er lyden og noe risting tilbake igjen.....

Når denne ristingen oppsto, kjente jeg dette veldig godt på girspaken. Girkassa løs ??

Men dette forklarer jo ikke denne bankelyden !!

Så jeg under bilen igjen, og da oppdaget jeg at opphenget/lagret til mellomaksling bake har noe spill.

Ble veldig mye skriving nu....

Skal oppsumere litt;

Ulyd/bankelyd når bilen er i fart, uten motstand.

Gir jeg gass forsvinner lyden. Kjører jeg i motbakke, forsvinner lyden.

Hvis jeg når igjen en bil, og holder konstant fart, kommer lyden/bankelyd tilbake og den bynner å riste.

Har sjekket under bilen, og ingenting slår imot drivakslingene eller mellomaksling.

Eksosen er heller ikke løs.

Noen som har hatt disse plagene ??

Kan det være oppheng/lagrene ??

Blir gal av dette, er så ille at jeg ikke gidder å kjøre bilen lengre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk disse "smultringene" altså foringene til mellomaksel.

Sjekk også lagrene til mellomaksel, de henger i gummi for litt bevegelse og denne gummien blir gjerne litt morken og løs, da kan tilsvarende problemer komme.

Om det skjer med motorbremsing er det nok i kombinasjon med dårlige motorfester...

Sent from my GT-S5690 using Tapatalk 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fri idag, må vel kjøre meg en tur til nærmeste VAG og sjekke hva det finnes av nye lager/fester...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde AKKURATT det samme problemet på min bil ;) Hardykoblingen på mellomakselen som hadde delt seg på min G2 syncro i hvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hardykobling? er det fænsy ord for smultringforing?:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hardykobling? er det fænsy ord for smultringforing?:P

du kan jo godt dra på møller å si du skal ha smulteringforinger så skal vi se hva du ender opp med :P hehe men ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan jo godt dra på møller å si du skal ha smulteringforinger så skal vi se hva du ender opp med :P hehe men ja ;)

Har gjort det ja, de forstod hva jeg mente med gummismultring til mellomaksel;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sjekket Hardykopplinga, men har bestillt det bakre motorfeste.

Dette væskefylte. Skal lete opp de andre lagrene til delebilen,mener at dem var ok.

Da blir det en liten byttejob.

Fy f.. motorlagrene koster riktig flesk hos VAG, er vant med ebay priser jeg...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.