#1 Skrevet Juni 21, 2012 (endret) Skal hjelpe en kompis med å fikse Audien (02 B6 1.8tq 5tm stv) etter mangellapp fra EU, og det er annmerket lekasje fra flexrør på eksosen. Noen som har erfaringer med å bytte denne? Sitter rett etter cat såvidt meg bekjent. Verkstedet som tok kontrollen var ikke kjent med prosedyren, og begynte snakke om sveising osv. Er det ikke dette et helt rør som er mulig å bytte, eller må det sveises inn ny flex? Om så, hva er dim på original eksos for bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 21, 2012 Denne sitter rett etter girkassefestet etter kat ja. Når jeg har hatt ute kat og downpipe har jeg skrudd det ut i en del da. Den billigste og enkleste metoden er å sveise inn nytt flexiledd, så sant en har tilgang på sveiseapparat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 21, 2012 Denne sitter rett etter girkassefestet etter kat ja. Når jeg har hatt ute kat og downpipe har jeg skrudd det ut i en del da.Den billigste og enkleste metoden er å sveise inn nytt flexiledd, så sant en har tilgang på sveiseapparat. Er den eksisterende sveist fast eller er den skrudd/presset på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 21, 2012 Den sitter sveist fast ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 21, 2012 Spørs om vi må finne noen som er habile med mig'en da. Nå har ikke jeg vært under å sett, men hvordan er røret med flexien festet mot cat - med flens og tre skruer? Og hva er neste kobling bakover? Driver å leter det røret på ebay, men det var vitterlig ikke enkelt så ser ikke helt for meg hvordan det ser ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 21, 2012 Det er festet med 3 skruer mot kat, ei skrue på girkassen og eksosklemme mot resten av annlegget. Men anbefaler å ta ut kat i samme slengen da det er vanskeligt å komme til skruene på flens mellom kat og downpipen og de skruene må nok jobbes med for å få ut. http://www.ecstuning.com/Audi-B6_A4-Quattro-1.8T/Exhaust/Downpipe/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 21, 2012 Sitter med tre skruer i cat, og sånn ca en halvmeter bak flexileddet er det ei klemmekobling mot resten av anlegget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 21, 2012 Haha, råbra Sindre! Satt akkurat med ECS på vei etter den samme linken som du rakk å poste før meg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 21, 2012 Takk for hjelpen begge to! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...