#1 Skrevet Juni 21, 2012 Denne koplingen sitter på en av kjølevæskeslangene. Den har sprekt ved slammeklemmen. Hva er dette? Og hvor kan jeg få tak i ny? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 22, 2012 Tror den kaltes temperaturgivermuffe på S4'en, men går du til Møller og sier at det er holderen til klimavanntempmåleren, får du nok riktig. Koster vel en drøy hundrings. Du kan alltids se på ETKA'en på Møller sammen med vedkommende på delelageret! Denne ryker over tid hos de fleste, i mitt tilfelle sørget den for å tømme kjølesystemet på et blunk opp bakken til huset hjemme.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 22, 2012 Tror den kaltes temperaturgivermuffe på S4'en, men går du til Møller og sier at det er holderen til klimavanntempmåleren, får du nok riktig. Koster vel en drøy hundrings. Du kan alltids se på ETKA'en på Møller sammen med vedkommende på delelageret! Denne ryker over tid hos de fleste, i mitt tilfelle sørget den for å tømme kjølesystemet på et blunk opp bakken til huset hjemme.. Yes, den er skummel den der. Heldigvis klarte jeg å stoppe før motoren gikk til helvete. Trudde først det var slangeklemma som var problemet, så jeg bytta den, men så skjedde det igjen, og det gikk heldigvis bra denne gangen også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 25, 2012 På AAN-motor er det i hvertfall en plaststuss inn på blokka i tillegg, den er like greit å bytte mens du er i gang, aner ikke hvordan det ser ut på din.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 25, 2012 På AAN-motor er det i hvertfall en plaststuss inn på blokka i tillegg, den er like greit å bytte mens du er i gang, aner ikke hvordan det ser ut på din.. Det stemmer på AAT motor også. Skal ta en ekstra titt på den. Men den virka fast, hel og fin. I motsetning til t-koplinga som var porøs og sprekt. Kanskje den på motoren har vært bytta før. Sikkert best å ikke ta noen sjanser. Delen kosta ikke mer enn 69kr inkl. mva. pluss o-ring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 28, 2012 Knekt på begge sider. Fikk fjerna restene som satt fast inni slangene på hver side ved å knuse dem med en paralleltang og nappe dem ut med nebbtang. Plukka ut føleren, satte på ny o-ring, og putta føleren oppi den nye t-koplinga. Satte på slangene og stramma forsiktig til slangeklemmene. Alt gjort på et kvarter uten stress. Fylte på vann, og skal kjøre litt i morra, sånn at vannet får sirkulert. Skal også sjekke at det ikke er mer lekkasjer der da, for deretter å fylle på kjølevæskekonsentratet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 29, 2012 Hehe.. Akkurat samme som skjedde med meg! Er den på nye modeller også tro? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 29, 2012 Hehe.. Akkurat samme som skjedde med meg! Er den på nye modeller også tro? Huff, det kan godt hende. Gikk det bra i ditt tilfelle også? Delenr. er; 4AO 819 497 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...