Ombygging fra automat til manuell S4(C4)

Anbefalte innlegg

Hei

 

Noen her som har gjort dette før?

Skal i gang med denne jobben nå for en kar, og lurer på om det er noen ting å være obs på.

 

Tips mottas med takk :)

 

Mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg gjort!

 

Du må bytte:

 

-pedalsett

-svinghjul/clutch

-drivakslinger framme

-girkasse fester

-diff bak

-Slange/rør til clutch slave

 

Det elekstriske må også gjøres litt med. En ledning som må jordes for å få bilen til og gå. I tilleg så må du jo ha signal til speedo og ryggelys!

 

Bare spør hvsi det er noe du lurer på, dette er en fullt overkommelig jobb hvis du har delene : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg gjort!

 

Du må bytte:

 

-pedalsett

-svinghjul/clutch

-drivakslinger framme

-girkasse fester

-diff bak

-Slange/rør til clutch slave

 

Det elekstriske må også gjøres litt med. En ledning som må jordes for å få bilen til og gå. I tilleg så må du jo ha signal til speedo og ryggelys!

 

Bare spør hvsi det er noe du lurer på, dette er en fullt overkommelig jobb hvis du har delene : ja :

 

Du glemte girkasse!:)

 

bytte bakdiff? koffor?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier seg vel ganske selv skulle man tro : rolleyes

Diffen bak har en anne utveksling, derfor!

 

Glenn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

 

Kan hende jeg spør om litt hjelp underveis:)

 

Mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem!

 

Kan jo nevne en ting med engang, når du har tatt ut girkassen og skal ha på svinghjulet så må du slå ut en tapp/foring som står på veiven.Må av for å få på svinghjul. Denne er noe vrang å få av, men det går med litt tolmodighet : ja :

Automat kassen har jo oljekjøler innebygd i radiatoren på bilen, her er det bare å fjerne røra, egen krets til kassa.

 

Glenn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem!

 

Kan jo nevne en ting med engang, når du har tatt ut girkassen og skal ha på svinghjulet så må du slå ut en tapp/foring som står på veiven.Må av for å få på svinghjul. Denne er noe vrang å få av, men det går med litt tolmodighet : ja :

Automat kassen har jo oljekjøler innebygd i radiatoren på bilen, her er det bare å fjerne røra, egen krets til kassa.

 

Glenn

 

Jeg borra ut den tapp-j*vel'n, satt jo som bare f...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort denne jobben for noen månter siden. Ingen stor jobb. Jag gadd ikke

å lete etter den ledningen som skal jordes så jeg skrudde av føleren på

automat kassa og satte den i Park å bilen starta med en gang. Vist bilen er

chipet opp fungerer den som før men anbefaler og bytte. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du glemte girkasse!:)

 

bytte bakdiff? koffor?

 

Har en S4 bakdiff liggende om du trenger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en S4 bakdiff liggende om du trenger :)

 

Har ellers takk:)

 

Hva er enkleste måte å bytte diff?.... Kan det være like greit å ta ned hele bakstillinga?

 

Mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bakdiffen er faktisk veldig grei å få ned, trenger ikke løsne så mye. Løsner bare diffen og senker den ned, men man må løsne dekslene som håndbrekk vaieren sitter i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Da er jobben godt igang, men det er noen utfordringer jeg har støtt på.

 

Har dere oversikt på "kablekodene(fargene)" til ryggelys og til den som må jordes.

Når det gjelder speedo så ser den lik ut,regner med at den bare er å plugge på.

 

En annen ting er girspak/overføringer. Må det "moddes" for å få inn spakstell?

 

Mvh Leif

 

Og nok en gang tusen takk for alle svar, det har vært til mye hjelp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg skulle ha i gir over føringene så tok jeg luft saga skar hullet rundere en det er men mest i topp og på sidene. Etter du har lagget hullet større setter du selve gir spaken ned i hullet å da ser du at det er to hull du må bore opp å sette i to skruer. Ti min. med jobb. Rygge lysa vet jeg ikke. Kjører uten :rolleye: Håkon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rygge lyset er en enkel grei, husker ikke farge kodene, men det går å prøve seg fra. Det er to ledninger på det stikket uten alu låsering.

Jeg sliter med speedometeret jeg, noen som fikk til det på en grei måte????

 

Glenn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rygge lyset er en enkel grei, husker ikke farge kodene, men det går å prøve seg fra. Det er to ledninger på det stikket uten alu låsering.

Jeg sliter med speedometeret jeg, noen som fikk til det på en grei måte????

 

Glenn

 

Hei i gjenn.

Når jeg fikksa speedometeret tok jeg føleren fra automatkassa å flytta

over til den manuele kassa å vips så virka det. Husk å skru fast

svinghjuls følerenDet glemte jeg : bh :

Lykke til videre. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm...

 

Når jeg skrudde bilen min i filler så la jeg ikke merke til at automat kassen hadde en "ekstern" speedometer føler som den manuelle kassen har.

Har heller ingen stikk, som passer i denne føleren. Rart.

Har du bilder eller noe som kunne hjelpe meg litt på vei, utrolig irriterende å ikke ha speedometer.

 

Glenn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei i gjenn.

Når jeg fikksa speedometeret tok jeg føleren fra automatkassa å flytta

over til den manuele kassa å vips så virka det. Husk å skru fast

svinghjuls følerenDet glemte jeg : bh :

Lykke til videre. : smil :

har du luftet clutch evt hvordan??

Mvh Anders. : gråter :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du luftet clutch evt hvordan??

Mvh Anders. : gråter :

 

Det er en føler som sitter over vestre driv aksling.

En vanlig kotakt med to ledninger en sånn svart en med en blank låse splint.

Har tatt bilder men hidden er ikke min store side : bh : Skjønner ikke en dritt.

Luftinga til clutchen sitter på venstre side av gir kassa der slangen går inn.

Lufte nipelen er lik den som sitter på bremse kaliperen. Ganske kødden å

komme til men det går :P

Vist noen kan fortele meg åssen jeg får bildene ut på forumet så skal jeg

prøve i gjenn.

Bilde(13).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har en slik føler på RS2 kassen min, men jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde sånn på automat kassen. Har heller ikke noen plugg som passer til den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg har en slik føler på RS2 kassen min, men jeg er ganske sikker på at jeg ikke hadde sånn på automat kassen. Har heller ikke noen plugg som passer til den.

 

Det var da rart at du ikke har den da. Min bil er 92mod det er kansje forskjell

på årsmodelene? Ledningen kommer ut av torpedovegen på vestre side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange kontakter har du totalt til automat kassen på din bil?

Jeg har bare sett 2 stk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange kontakter har du totalt til automat kassen på din bil?

Jeg har bare sett 2 stk...

 

Skal se etter i mora. Nå er det Lost på tv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mange kontakter har du totalt til automat kassen på din bil?

Jeg har bare sett 2 stk...

 

 

 

Der er tre kontakter på automat kassa. En til speedometeret å to i forbindelse

med automten

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker!

 

Da må nok jeg leite litt under bilen min, men jeg syns det er merkelig at jeg ikke har sett dette under bilen min.

 

Takker for hjelpen!

 

Glenn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.