#1 Skrevet Juni 21, 2012 Sliter litt med klima annlegget mitt på bilen for tiden, det som er problemet er at når bilen står stille Dvs på tomgang så kjøler ikke klima annlegget, men når den blir satt i bevegelse så virker det, og når det slutter å virke merker jeg at dette kommer en klam lukt sammen med at det blåser klamt, noen som har noe begrep om hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 23, 2012 Ingen som har noen tips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 23, 2012 Visst det er et sånt panel du har kan du prøve http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1306/a1306.php&var= Høres veldig ut som du trenger en rens og etterfylling av gass.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 23, 2012 Nei er dessverre ikke sånt panelet mitt ser ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 24, 2012 Det er nok den elektriske vifta som står bak radiatoren som ikke virker. Denne skal gå hele tiden når klima anlegget er på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 24, 2012 Den ene viften går når klima annlegget er på. Skal begge gå? Det er den som sitter på høyere siden som går, den til vesnstre skal vel gå på drifts tempen på motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 24, 2012 Er det ordentlig fart i vifta skal gå med storkraft ( skikkelig viftelyd) det er den som er elektrisk drevet. på min bil bel denne vifta bare dårligere og dårliger og effekten på klima anlegget der etter, men funket fint under kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 24, 2012 Den ene viften går når klima annlegget er på. Skal begge gå? Det er den som sitter på høyere siden som går, den til vesnstre skal vel gå på drifts tempen på motoren? kan ikke helt forstå hva vifta bak radiator har med klimaanlegget å gjøre? Kan det tenkes at det er omluftspjellet som er lukket? Få tatt en diagnose på bilen så slipper vi mest sannsynlig synsing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 24, 2012 kan ikke helt forstå hva vifta bak radiator har med klimaanlegget å gjøre? Kan det tenkes at det er omluftspjellet som er lukket? Få tatt en diagnose på bilen så slipper vi mest sannsynlig synsing De er samme prinsippet som en luft til luft varmepumpe ( for og kjøle fryse mediet.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 24, 2012 Tror det er litt begrepsforvirring rundt klimaanlegg og AC her. Om du kjører klimaanlegget i ECO så er ikke AC innkobla, og da går neppe denne vifta konstant. Men klimaanlegget er fremdeles PÅ. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 24, 2012 går ikke viftene bak radiatoren, går kondensator varm, ergo kondenseringsprossesen skjer ikke, å du får flashgass fram til ex ventilen! Den vil også slå ut på HP pressostaten når den går varm kan ikke helt forstå hva vifta bak radiator har med klimaanlegget å gjøre? Kan det tenkes at det er omluftspjellet som er lukket? Få tatt en diagnose på bilen så slipper vi mest sannsynlig synsing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 28, 2012 Har du funnet feilen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 28, 2012 Nei har rett å slett ikke hatt til til å forske noe mere på det. Men begynner å helle merer å mere mot at det er vifta som er utslitt å ikke har nok turtall til å dra luft i gjennom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 10, 2012 Da jar jeg hatt tid til å se litt på bilen, og finner ikke noen feil med kjøle vifta, den går da som den skal tror jeg. Dukker ikke opp noe på diagnosen, kjørte en total diagnose, skulle vel dukket opp da evt? Men det jeg har funnet ut av er, når bilen står på tomgang virker ikke kjøling på ac, men så fort jeg har litt turtall, virker den, behøver ikke mye mere en tom gang men 1000-1200 rpm så virker den, så da er spørsmålet, er det lite gass i systemet eller er det ac pumpa som er slitt? Litt dyrt å bytte ac pumpe på mistanke liksom? Noen som har vært borti lignende tilfelle? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 6, 2014 Akkurat samme symptomer på min Allroad. Fant du ut av dette, Anders? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 7, 2014 deffekt hjelpe vifte;) hoved viften virket men ac viften var deffekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 8, 2014 heisann, akuratt det samme problemet a4'en min og den vifta dere snakker om står stille. Har du et dele nr. til vifta, Anders? og hva kostet denne? Sliter litt med å finne den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 8, 2014 Har desverre ikke dele nr på den, fikke den av en kompis fra verksted, plukka den ut av an front skadet bil med knekkt proppel, men motoren var hel, så hadde greit flaks, mener å huske at du ikke får kjøpt bare motoren eller propellen, selges komplett, å tror det er snakk om ca 3000 for den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 9, 2014 Den er grei, skal se litt rund om jeg finner en litt billigere kanskje jeg finner en på høggern 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...