#1 Skrevet Juni 22, 2012 VW Golf III 1994 1,8 Motorkode ABS, Monotronic insprøytning Symptomer: Sviver dårlig og fusker på lave turtall og tomgang. Sviver ganske bra på høyere turtall fra ca 2000 og oppover. Når den er kald sviver den fint i ca 30 sekunder så begynner den å fuske, når den er varm sviver den fint et øyeblikk før den begynner å svive dårlig. Har prøvd følgende: Målt kompresjon ca 12 bar, byttet plugger, fordelerlokk, rotor, coil, målt pluggledninger (så greie ut). Byttet ECU - ingen forskjell. Målt spjeldposisjonsgiver – OK. Målt/testet tomgangsautomatikk. Sjekket slanger for lekkasje til spjeldhus, byttet forgasserflens mot manifold. Sjekket stramming av manifold mot blokk, denne er byttet for ikke lenge siden sammen med plansliping og ny toppakning. Har sjekket de fleste kontakter og ledninger, og sprayet med 5-56 i alle plugger. Når jeg sprayer startgass rundt spjeldhus/manifold ruser den seg opp noe og sviver ganske bra, så jeg antok at det var her en plass feilen lå med falsk luft, men jeg klarer ikke finne noen lekkasjer hvor den drar dette inn. Nå har jeg snart gått tom for idéer så håper det er noen som har noen gode forslag ut i fra det som er gjort. Har også lest ut feilkoder: ingen feil utenom hallgiver 515 (som pleier å vise når den ikke sviver). De fleste verdier så normale ut, men jeg vet ikke eksakt hva alle skal være. Ign. Timing varierte ganske mye fra 34 grader BTDC til 3 grader ATDC mens T.B. Angel var nokså jevnt rundt 4-8 på forskjellige målinger, er litt usikker på disse to. Noen verdier: Address 01: Engine (8A0 907 311 H) 17:06:03 Group 001 1075 /min RPM 43.2°C Temperature 1.023 Lambda Factor 01000010 Bin. Bits 17:06:03 Group 002 1075 /min RPM 1.41 ms Inj. On Time 14.05 V Voltage 9.0°C Temperature 17:06:03 Group 003 1075 /min RPM 27.5 % Load 4.7° T.B. Angle 3.0 °ATDC Ign. Timing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 25, 2012 Hum, håper det er noen som kan hjelpe. Jeg begynner å bli litt sprø. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...