#1 Skrevet Juni 23, 2012 Noen som har oppplevd lignende? Er på sverige tur, og opplever at hele bilen, får en lett skjelving/ vibrasjon når den går lett. f.eks flat mark lett pådrag, rundt 70-80 km/t. Gir seg når jeg slepper gass, eller setter den i fri. Lurer på om det kan være mellomakslingen, lageret midt under bilen. Eller kan tiptronic kassa gi slike symptomer? Den er 6 år gammel... og har flushet, og bytta olje på den for 2mnd siden. Siden det gir seg når man slipper opp gass, kan man kanskje utelukke dekk å felger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 29, 2012 Drivledd? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 29, 2012 Det er jo veldig mange ledd i forstillingen så med noe slakk der kan dette lett oppstå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 30, 2012 Var på EU kontroll her om dagen, og kunne ikke finne noe slakk i forstilling, eg va under selv å sjekket også. Men drivledd, mente en tidligere Møller mekaniker også kunne være årsaken. Så spm blir, bytter man hele drivakslinger, eller bare drivledd, ytre, el indre? Foran, el bak først? Kan jo fort bli dyrt dyrt dette også, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 30, 2012 Kan jo begynne med de ytre leddene foran, da disse ryker først. Om du har vibrasjoner, kan det jo være akslingen også. Kanskje det er mulig å ta de ut og få de testet eller noe sånt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 30, 2012 bestiller nye driv akslinger fra JH motorsport eg.... prøver det.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 22, 2012 fant du ut av dette? Har samme symptomer selv på min a8 med tiptronic.. skjer vel når bilen går lett ja og med turtall på 1200rpm ca. (rundt der) "dur dur dur" osv.. kan det være kassa? Girer fint eller osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 22, 2012 Oppleves dette som vibrasjoner fra understell eller at det er motor som "lugger" litt? Gir det seg ved nedgiring og økt turtall(i samme fart) ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 22, 2012 Oppleves dette som vibrasjoner fra understell eller at det er motor som "lugger" litt? Gir det seg ved nedgiring og økt turtall(i samme fart) ? hmmm. virker som drivverks vibrasjoner. Gir seg ved å øke turtall litt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 22, 2012 Hadde lignende på min A8 2.8Q. Vibrasjobslignende greier mellom 1600-1900 rpm. Forsvant ved nedgiring og økt turtall i samme fart. Feilen der var pluggkablene som flere her inne har opplevd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 23, 2012 (endret) Har ikke funnet utav det enda, men det virker som at motor fusker litt rundt 2000 rpm, når eg holder det turtallet mens den strå i N. Siden det er i det turtalsområdet eg merker vibrasjonen best, kan det kanskje være det som er årsaken. Som f.eks de nevnte plugg kablene.... koster vel skjorta å bytte kabler m coilene ? Har bytta "U" stagene, og alle 4 øvre armene foran, har best nedre armene, så de blir bytta så snart de kommer. Drivakslingene greide man å få feil bestilt, så de blir ikke bytta denne gangen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 23, 2012 jeg har diesel, så.. har sterk mistanke til girkassa, men ingen erfaring med automat kasser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 23, 2012 Kan ikke dårlig n75-ventil gi slike symptomer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 24, 2012 Har ikke funnet utav det enda, men det virker som at motor fusker litt rundt 2000 rpm, når eg holder det turtallet mens den strå i N. Siden det er i det turtalsområdet eg merker vibrasjonen best, kan det kanskje være det som er årsaken. Som f.eks de nevnte plugg kablene.... koster vel skjorta å bytte kabler m coilene ? Har bytta "U" stagene, og alle 4 øvre armene foran, har best nedre armene, så de blir bytta så snart de kommer. Drivakslingene greide man å få feil bestilt, så de blir ikke bytta denne gangen... Motor fusker sier du, du har tatt diagnose ? kjedelig å bruke masse penger på deler uten å vite sikkert hva årsak kan være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet August 24, 2012 Både pluggledninger og tiptronic gir slike symptomer på C5 dessverre. Lurer på om ikke et sett med pluggledninger kostet noen tusenlapper på Møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet August 24, 2012 Både pluggledninger og tiptronic gir slike symptomer på C5 dessverre. Lurer på om ikke et sett med pluggledninger kostet noen tusenlapper på Møller. Trådstarter har en 2.7 BITURBO? den har vel en coil pr cyll? Så kanskje nye slike kan gjøre susen? KLIKK HER Kanon service og rask leveringstid og ikke minst uslåelige priser. men som du sier. 2.8 og andre med dårlige pluggkabler sammen med tiptronic kan absolutt gi vibrasjoner/lugging KLIKK HER Vel og merke til A6 2.8 men samma ulla hvis motorkoden stemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...