#1 Skrevet Juni 23, 2012 (endret) Holder på å skifte stagene i multilink forstillingen... Men den bolten som holder de øvre bærearmene sitter som inni f***..... :banghead: Har holdt på i over 2timer med å få den 3cm ut.. Har prøvd å hatt på rustfjerner, prøvd å varme den, borret i den og slått med en dor og 2kg slegge, og den rokker nesten ikke på seg.... HAR NOEN ETT BRA RÅD?! Gjerne del deres erfaringer.. Ignorer skrivefeil Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 23, 2012 Dynk den i rustløser, løsne mutteren, vri av bakdelen på bolten så du løsner alt spenn, slå noen ganger på siden av bolten, skru på igjen mutteren et stykke og slå ivei. Har du fått den ut såpass så pleier det egentlig ikke å være noe problem. Om du fortsatt har hodet på skruen kan du forsøke å få på muttertrekker å kjøre rundt bolten:) Om du ikke skrudde mutteren litt innpå skruen/evt slo rett på skruen så er det lett å slå den skeiv og da går den tungt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 23, 2012 Hodet er borte, prøvde å skru bolten ut med mutteren, Meeen den knakk... Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 23, 2012 Nå skal jeg være en skikkelig Captain Hindsight... Når man (gjelder nok flere) skal ha ut bolter som sitter hardt, IKKE slå så jævla hardt. Altfor mange som sliter i flere timer med én enkelt bolt, kun fordi de gjør det feil. Slår man hardt på en bolt, så ender man ofte med at bolten utvider seg bittelitt. Bolten blir "presset sammen", og det blir enda trangere. Om en bolt sitter hardt, slå løst på den, lenge... Kan gjerne sitte å kakke i 10-15 minutter før det i det hele tatt skjer noe. Om det ikke skjer noe, ikke slå hardere. Prøv da heller å varme den, for så å slå. Om den fortsatt ikke løsner, varm den litt mer og slå videre, men ikke slå hardt. Når du sier du har brukt 2kg slegge, så kan man vel nesten garantere er bolten er presset litt sammen og har utvidet seg. Derfor vil jeg anta at du må borre litt mer. Eventuelt prøve å varme den godt med sveiseapparat, bruk hammer og dor i en del minutter. "Bak" hullene hvor de to øvre bærearmene skal nedi er det to "sprekker" du kan prøve å slå litt på. Bruk en flat dor og slå forsiktig, så kanskje bolten løsner litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 23, 2012 Skal prøve i morgen, ble så fustrert at vodkaen tok overhånd Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e using Tapatalk 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 23, 2012 Når jeg hadde dette problemet på min så brukte verkstedet stearin. De varmet opp godset/bolten og tok en slags type stearing kubbe inntil som smeltet over bolten. Grunnen til at de brukte stearin er at den har en bedre evne til å trekke lettere og lengre inn og samtidig gi smørning. De gjentok prosedyren flere ganger uten at de gjorde noen forsøk på å ta ut bolten og når de da prøvde så kom bolten Dette kan jo være noe å prøve. Visst ikke så får du ta ut alt sammen og sette den i tonnpressa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 24, 2012 Der var hele forstillingen byttet! Måtte borre så langt jeg bare klarte inn i bolten, varme opp og bare slå med en slegge, den kom til slutt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...