Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte motor i min golf etterhvert. Det er en 1,8 med 90hk nå tror jeg. Hva må gjøres hvis jeg skal putte i en GTi 8v eller 16v? Da tenker jeg på det elektriske f.eks, bremser vil nok bli oppgradert i samme slengen, til G60 eller noe.

Er det bare å putte rett inn? Bilen er egentlig bare eg hobbyprosjekt foreløpig, men hvis jeg får muligheten blir det lagt en del penger i bilen etterhvert kan det se ut som!

 

Takknemlig for svar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok ha komplett el,nett med styreenheter fra den den bilen du tar motor fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta fra 1.3 til 1.8 8v på dama sin bil

Det jeg måtte gjøre da var:

Bytte innmat i tank

Bytte bensinslanger og montere pumpe under bilen

Bytte elektrisk hele veien

Bytte til ventilerte skiver foran

bygge om fra tromler til skiver bak

Bytte bakstillig for å få inn på lasteventil

Bytte fra 7" bremsekraftforsterker til 9"

Bytte eksosanlegg

 

Men og gå fra 90hk til 112 er ikke så mye jobb som jeg hadde hvis jeg husker rett.

Noen av de punktene kan du droppe da du allerede har det som trengs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! Er jo forgasser på den motoren min, så hjerne og sånt må vel til. Er det mye stress å bytte el. anlegg? Bilen min er en syncro, tror det kunne vært greit med en skikkelig motor i den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske fort gjort å bytte eletriske på de bilene der.....Har vel bytta hele på 2t tenker jeg.

Men det merker du fort om alt må byttes.

På noen er det bare det til motoren som må byttes.

Og den som går bakover til lys og tank om du ikke allerede har pumpe bak.

På min var det kun pumpe i motorrom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.